Buitenspiegelstand bij achteruit parkeren

EvL

Nieuw hier
4 jul 2019
18
6
3
Beste Lexus vrienden,
Ik merk sinds kort dat bij het achteruit parkeren de buitenspiegel(s) niet meer reageren door iets naar beneden te kantelen. Het betreft een RX450h uit 2011
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Alvast dank voor eventuele reacties!

Volgens mij moet je spiegelschakelaar op links of rechts staan, als hij in het midden staat werkt het niet.

Jarno

Wanneer de keuzeschakelaar linker/rechterspiegel op standje 'neutraal' staat, dan zou de tiltfunctie van de spiegel bij achteruitrijden uitgeschakeld kunnen zijn. Dat was i.e.g. bij mijn GS wel zo.

Het is inderdaad zo dat die schakelaar in een bepaalde stand moet staan (waarbij een lampje in de schakelaar gaat branden). Het kan voorkomen dat bij het dict trekken van de deur ook de schakelaar wordt aangeraakt met mogelijk als gevolg dat het kantelen niet meer werkt. Het onopzettelijk verstellen van de schakelaar is mij een aantal keren overkomen en aanvankelijk heb je geen idee wat er aan de hand kan zijn. Je hebt meteen spookbeelden over dure reparaties, gelukkig bood de handleiding de oplossing.....

Met enige schaamte moet ik bekennen dat het inderdaad dr stand van de schakelaar was die "neutraal" stond!
Hartelijk dank voor jullie reacties en alle forum leden fijne kerstdagen gewenst en een veilig, goed maar vooral gezond 2025!
Is ook niet echt heel logisch , dat ie in een van die standen moet staan.

De meest voor de hand liggende oplossingen zijn soms het moeilijkst te zien. En bovendien, waarom denk je dat zoveel mensen dit weten? Omdat het ons ook allemaal al een keer is overkomen 😩 en zoals @Paniekje zegt, het is gewoon niet logisch.

Jij ook de beste wensen!

Jarno