Bumper los bij koplampen

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Shuxiao

Nieuw hier
30 jul 2024
4
1
3
Gevraagt bij garage, en ze geven aan dat dit wel een dure grapje wordt ivm nieuwe bumper.
Is hier ook een makkelijkere/goedkopere oplossing voor?
IMG_20240710_184736.jpg

Dit is bij beide kanten, garage geeft aan dat de clipje van het bumper onder het koplamp niet meer goed is.
 
Bij mijn vorige had ik hetzelfde bij de achterbumper, heb ik gewoon terug kunnen klikken.
Al geprobeerd?
 
Vast gebeurd bij schade herstel. Die clips kunnen breken als je te wild te werk gaat. Volgens mij zijn het relatief goedkope te bestellen kunststof onderdelen. Bumper eraf, 2x L en R clip houder vervangen (zijn geschroefd) en bumper terug plaatsen. Ik weet niet wat voor auto je hebt (handig om in het vervolg te melden) maar er staan wel video's op YouTube hoe de bumper eraf moet. Handiger met z'n tweeën.
 
Vast gebeurd bij schade herstel. Die clips kunnen breken als je te wild te werk gaat. Volgens mij zijn het relatief goedkope te bestellen kunststof onderdelen. Bumper eraf, 2x L en R clip houder vervangen (zijn geschroefd) en bumper terug plaatsen. Ik weet niet wat voor auto je hebt (handig om in het vervolg te melden) maar er staan wel video's op YouTube hoe de bumper eraf moet. Handiger met z'n tweeën.
Excuses Het is een CT200H, vreemde is dus dat er onder de koplampen geen clips of iets zit. wel van zo uitsteeksels aan de bumper zelf. maar die zijn niet geschroeft.

Die uitsteeksels is gewoon het bumper zelf.
Of bedoel je zoiets?
1722363579413.png

de onderdeel die daar in gaat aan het bumper leek dus juist versleten
 
Ja, dat zijn ze.
De ogen aan de bovenzijde van de bumper die in de bumper houder haken kunnen ook gebroken zijn. Zover ik me kan herinneren zitten de bumper houders net achter de koplampen. Maar als die goed zijn dan is verdere inspectie noodzakelijk. Als je er geen ervaring mee hebt zou ik het de lexus dealer laten doen of een goede schade hersteller.