Bumpercover en bumpergrill reparatie materialen, maar welke

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Nou na 21 jaar trouwe dienst te hebben geleverd heb ik vandaag en gisteren geprobeerd de bumper en al zijn flappen en lippen aan elkaar te hechten.
Wat natuurlijk niet lukt want alles is te ruim of breekt af, er misten al een hoeveelheid ophangen ogen die waren dus uitgescheurd. Nou was de uitlaat niet leuk ... maar de bumper is echt dread !

Die aluminium profielen moeten wat boutjes vast houden maar dat is zo rot.
Nog hopeloos geprobeerd de profielen te lijmen maar het is tijd verspilling dus op naar de Hornbach voor wat nieuwe bevestigings- en verstevigings strippen. Die zwarte peperdure Lexus retainers vervang ik met simpele holle wand pluggen en een schroef. Die kosten 1,20 p st en je hebt er veel nodig, nou de omlijsting van de mistlampjes is ook een drama en ik heb mijn voorzij schermen de puntjes ervan beschadigt met het verwijderen van de bumper. Maar dat is een teken dat het tijd is om te gaan rollen.

Mat zwart de hele auto geen chrome strip mag er meer zichtbaar zijn.

Hoe hangt jullie bumpertje erbij ? Ook op half elf ?

Er stak bij mij ook een tand uit de lip oftewel een boutje van die alu strip stak eruit.

Groet

Lexter
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Overhauling the old rusty bumper.

Overhauling the old rusty bumper.

Ik ga vandaag de bumper weer demonteren en grondig nalopen op tekortkomingen.
Gelukkig weet ik nu hoe en kan ik het steeds sneller en beter doen.

Ik ga de plastic delen ook meteen schuren en ik verwijder het linker voor scherm deuk die even uit zodat het knipperlicht blijft zitten.

Het doel is:

Alle bevestigings-- ogen moeten weer aanwezig zijn.
Geen speling tussen de delen
Geen scheuren gaten of loshangende frutsels
De wielkasten en hun spatborden zijn verkracht uit ongeduld waardoor ze niet meer zo goed afsluiten.
Alle kieren en ruimtes tussen de koplampen en de andere lampen moet beter afgesteld worden.
Het controleren vanb alle componenten die daar zitten zoals de koplamp ruiytensproeier.

Ik zal is wat mooie foto's schieten van de knelpunten waar je goed op moet letten.

Groet

Lexter
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Re: Waarom valt mijn bumper uit elkaar ?

Nou man, succes gewenst en 'k ben benieuwd naar de resultaten! ;)
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Re: Bumpercover en bumpergrill reparatie materialen, maar w

Deze website is zeer nuttig voor als je je bumper wil opknappen.
Het geeft zeer duidelijke tips over het herkennen van de plastic soorten.
ASls je eenmaal weet welk plastyic dan kun je de smelttemperatuur erbij opzoeken .
Dan regel je een fohn die die exacte warmte ook kan cre?ren et voila DIY plastic repair.

http://www.brinktechniek.nl/prodinfo/670210h.pdf

Ik heb een fohn tot 2000 graden maar niet instelbaar per 5 graden ik zou dus met goed voorwerk en de juiste lasnaad die dus overeenkomt met de code op je plastic onderdeel.
Als ik de bumper echt strak wil hebben moet ik gaan solderen en lassen ....

Groet

Lexter