Bye bye GS 450h, Welkom LS 600h

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.243
4
1.025
113
Eindelijk na lang zoeken gevonden, een LS 600h uit 2009.
Ik ben al 2.5 jaar lid op dit forum en rijd al ruim 6 jaar Lexus.
Na de GS wist ik het zeker, er moest en zou een Hybride LS met CVT komen. Dit rijdt ge-wel-dig. Een zacht zoemende 5 liter V8, met luchtvering.
En dan te bedenken dat ik ook nog een proefrit heb gemaakt in een Mercedes S500, ook een geweldige auto maar veel minder exclusief.
Van IS naar GS naar LS. What's next? Volgens mij blijft alleen de LFA over. (nog even sparen)

Links mijn "oude" maar ook geweldige GS, rechts de LS samen bij de dealer.
Hoewel de LS 30 centimeter langer is dan de GS lijkt hij op de foto een stuk kleiner....

LS en GS 12-mei-2015.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Hube
Van harte gefeliciteerd Higgie.
Allebij prachtige wagens trouwens.
De LS 600h ken ik alleen nog van foto's op het internet.
Het lijkt me een heerlijke auto om in te rijden.
 
gefeliciteerd , een droom auto zo een 600 en zeker exclusief , je ziet ze inderdaad niet vaak
de GS die je inruilt is ook niet verkeerd , ook mooi
 
hey Been , ik voel een volgend projectje aankomen , een LS600H bi turbo :rulez:
 
Supermooi Higgie, gefeliciteerd en heel veel genot van deze supercar!!
 
Mmmm ik was persoonlijk al blij geweest met de linkse :xp, maar wat een mooie bak je nieuwe!
 
Prachtig Higgie! Kom je hem 13 juni laten zien?
Yup, ik heb me zojuist aangemeld.
Ik moet toegeven, een S-klasse voelt iets luxer van binnen, maar hoe vaak zie je een "S" in het wild en hoe vaak een "LS" ?
Dit geldt trouwens voor alle dikke Lexussen, zelfs mijn oude GS 450h kwam ik zelden tegen.

Zo werd hij afgeleverd met een mooie strik in zijn eigen mini showroom. En een fles champagne voor onderweg :p

strik.jpg
 
Ik moet toegeven, een S-klasse voelt iets luxer van binnen, maar hoe vaak zie je een "S" in het wild en hoe vaak een "LS" ?

Goede constatering :smirk:

De LS 600 is zeker een zeldzame en vooral mooie verschijning in het wild,
mede omdat er maar 1 beschikbare motor is en vooral geen diesel uitvoering zal het zeldzaam blijven
De Mercedes S heeft in dit geval het nadeel dat er diversen uitvoeringen in zowel benzine als diesel zijn,
maar met de V8 5,5L 388 pk is niet elke S uitgevoerd
Toevallig heb ik de laatste tijd geprobeerd de S500 te spotten op landsheren wegen,
maar heb er niet veel kunnen vinden

Gooi de strik niet weg, is een goede ondergrond voor de wisselbeker :grin:
 
Idd, van Dorst.
Goede bediening, vriendelijke mensen.
Een paar jaar terug vroeg ik om een IS300h als leenauto (Er was alleen een demo, hij was nog niet te koop) en ik kreeg 'm mee. Vorig jaar vroeg ik om een LS600h en ik kreeg een bijna nieuwe mee.
Henny, het is inderdaad behelpen met mijn slome 5 liter V8, met vierwielaandrijving. Ik moet het maar zien te redden met 390 pk uit de V8, maar gelukkig als de tractiebatterij vol genoeg is kom ik aan de 440 pk. Net genoeg om de gemiddelde brommobiel in te kunnen halen. :p
 
Een goede reden om er voor te zorgen dat de batterijen vol blijven.
Een 5 liter V8 klinkt dan ook voor geen meter en is niet vooruit te branden... :o:P


Nee hoor, ik sluit me bij de rest aan. Het is een mooie aanwinst Higgie. :rulez:
 
heerlijk al die overvloed , we komen allemaal wel even proefrijden volgende maand :)
 
Maar Henny heeft wel gelijk, er is weinig keuze in motoren hier in Nederland. Laat staan diesels. Zakelijk wordt er voornamelijk diesel gereden.
En dit soort auto's wordt voornamelijk zakelijk gereden.
 
Dusss. Van IS -> GS -> LS, doe je heel niet verkeerd. Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Keer de loterij gewonnen?