Chip tuning dmv Piggyback

Killastyle

Nieuw hier
15 jun 2017
5
0
1
Hallo
Volgende week krijg ik mijn Lexus Ct200h binnen. Ik ben nu wat aan het rondkijken om de lexus eventueel te chip tunen. Er is nog vrij weinig te vinden over het chiptunen van een ct200h. Nou heb ik via Vtune Chiptuning een offerte opgevraagd en zij geven aan voor 300 euro een piggyback te plaatsen en het vermogen te verhogen met 14pk en de koppel met 22nm.
Ik wil vooral zuiniger kunnen rijden, maar ook makkelijk in kunnen halen op een snelweg of een N-weg. 
Is er iemand die ervaring heeft met het chippen van de ct200h en hoe is dit bevallen? Merk je wel een significant verschil met die 14pk en 22nm koppel extra of zit het meer tussen de oren.? 
Gr Mike 
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
14pk vermogenswinst lijkt mij totaal niet de moeite waard. Inclusief vermogensmeting voor en na de modificatie? Niet aan beginnen dus lijkt mij.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
14pk vermogenswinst lijkt mij totaal niet de moeite waard. Inclusief vermogensmeting voor en na de modificatie? Niet aan beginnen dus lijkt mij.

14pk vind ik een aanzienlijke winst op een non-turbo benzinemotor met slechts 100pk initieel, dus mij lijkt het juist wel de moeite waard. Ben trouwens ook wel eens benieuwd of er mensen zijn met ervaring hiermee.
 

Killastyle

Nieuw hier
15 jun 2017
5
0
1
14pk vind ik een aanzienlijke winst op een non-turbo benzinemotor met slechts 100pk initieel, dus mij lijkt het juist wel de moeite waard. Ben trouwens ook wel eens benieuwd of er mensen zijn met ervaring hiermee.

Ik vind het inderdaad een hoop geld en vraag me ook af of het wat uit maakt. Zo'n piggyback regelt alleen maar je gas respons anders ingedeeld word (volgens een andere tuner).

Daarom ben ik ook op zoek naar mensen met ervaring! Is het wel de moeite waard, die 300 eu investeren? 
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Ik vind het inderdaad een hoop geld en vraag me ook af of het wat uit maakt. Zo'n piggyback regelt alleen maar je gas respons anders ingedeeld word (volgens een andere tuner). 

Daarom ben ik ook op zoek naar mensen met ervaring! Is het wel de moeite waard, die 300 eu investeren? 

Neen, dat doet een piggyback niet.
Ik heb er een gehad in mijn IS200.
Een piggyback werkt als volgt:
Het apparaat manipuleert de signalen van o.a. je luchttemperatuurmeter en O2-sensor.
De ECU (computer) in de auto denkt nu dat de buitenluchttemperatuur zeer laag is en maakt het mengsel dan rijker, ook de O2 sensor wordt gefopt door tegen de ECU te zeggen dat er nog veel zuurstof in de uitlaatgassen zit. Ook nu wordt het mengsel dus rijker gemaakt. Een nadeel is dat de auto nu CO uit kan gaan stoten.
Auto's worden tegenwoordig behoorlijk arm afgesteld i.v.m. het milieu.

Mijn Piggyback kon ik uitschakelen en het viel mij op dat vooral bij lage toeren de auto een stuk vlotter werd. (Maar geen 15%)
 

Marco12

Hoort erbij
10 okt 2016
39
8
8
Ik rijd normaal gesproken in de normale stand, maar als ik behoefte heb aan vlotter rijjden zet ik hem gewoon in de sport stand.
 

Knot

Actief
28 apr 2017
114
4
0
Zou ik nooit doen met deze auto, hij is bedoeld om zuinig mee te rijden, het is geen IS-F oid.... brandstofverbruik zal hoger zijn en winst minimaal, daarop gaat het blok ook nog intern vervuilen als er continu een te rijk mensel ingespoten wordt.

Wat je beter uit zou kunnen zoeken is het electrische deel om daar meer uit te halen ook al is het maar een kleine accu van 1.3kWh.