Chiptuning en filter

  • Lexusforum jaarmeeting 2025

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Mirage23

Hoort erbij
15 aug 2011
50
0
0
Hallo,

heren mag ik uw expertise vragen over het volgende:

heeft chiptunen in combinatie met een f sport filter erg veel resultaat ????

zo ja heeft iemand ervaring hiermee en of tips omtrent de chiptuner ??? waar wie prijs etc

met vriendelijke groet J :rulez:
 
Chiptuning kan je vergeten, maar fsport filter is leuk om te hebben, maar voor vermogenswinst zou je een andere aanzuigbuis moeten hebben, JOE Z
 
Dan is chip tuning een dure upgrade..
Inlaatje uitlaatje en eventueel nokkenassen, maar dan kom je al in de buurt van een benzinecomputer en injectoren..
 
Totzover geen lexus benzine chiptuner kunnen vinden, dus vandaar dat ik zei dat je het kan vergeten, mits iemand het echt zou kunnen dan hoor ik dat ook graag!
 
Tuning van atmospherische motoren is vaak een combinatie van weinig resultaat maar wel flinke kosten.
Om meer resultaat (plezier) van je tuning te krijgen moet je eigenlijk doen wat Joep zegt, inlaat, uitlaat en wellicht nog wat meer interne motorzaken wijzigen en dan zal een tuning meer resultaat opleveren.
Een luchtfilter wordt vaak +5 a 6 PK gegeven, maar ik heb nog niet eerder een echt resultaat hiervan gezien bij atmospherische motoren.
het laat vaak de motor beter klinken.
Maar uhm ik denk dat Ludwich het veel beter kan uitleggen dan ik gedaan heb, aangezien ik slecht een geinteresseerde amateur ben en hij de pro.
:mrgreen:
 
micdee zei:
Tuning van atmospherische motoren is vaak een combinatie van weinig resultaat maar wel flinke kosten.
Om meer resultaat (plezier) van je tuning te krijgen moet je eigenlijk doen wat Joep zegt, inlaat, uitlaat en wellicht nog wat meer interne motorzaken wijzigen en dan zal een tuning meer resultaat opleveren.
Een luchtfilter wordt vaak +5 a 6 PK gegeven, maar ik heb nog niet eerder een echt resultaat hiervan gezien bij atmospherische motoren.
het laat vaak de motor beter klinken.
Maar uhm ik denk dat Ludwich het veel beter kan uitleggen dan ik gedaan heb, aangezien ik slecht een geinteresseerde amateur ben en hij de pro.
:mrgreen:

JE hebt het goed uitgelegd toch :) met de in en uitlaat aanpakken kan je rond 5% extra vermogen krijgen, maar daarna houdt het ook op :( Goedkoopste pks erbij krijgen voor de is250 is een JOEZ inlaatbuis.
 
topic starter vraagt over chiptuning :P en dat icm met een toyota ECU kan niet zo snel, deze zijn heel moeilijk te kraken, en eenmaal gekraakt hebben ze het tendens zichzelf weer te resetten...
 
nou als ik om het half uur wil tanken dan bouw ik dat wel in hahah jezus wat een beest zeg

nee heren dat gaat mij net iets tever, moet wel een lexus blijven en geen schreeuw en aanzuig bolide haha
 
In mijn vorige auto had ik de complete ecu vervangen door een adaptronic stand alone computer. Het enige wat ik daarmee bereikt heb is dat ik de milieu dip niet meer had, wat resulteerde in 25% meer vermogen en koppel onder de 3000 toeren.
dyno_cipher.jpg


Ik heb even gezocht of iemand deze ombouw al op een lexus heef toegepast en kan alleen een sc400 vinden
http://adaptronic.com.au/forum/index.php?topic=4669.0

Ik heb deze adaptronic nog en ben nog aan het twijfelen of ik de ombouw zal proberen of dat hij de verkoop in gaat.