claxon CT200H 2011 LL werkt soms wel en niet

Dkawa

Hoort erbij
18 feb 2017
35
3
8
Goedemiddag

Sinds vanmiddag kwam ik erachter dat mijn claxon niet meer werkt. Allen als ik het stuur indraai op 2 uur en 10 uur dan werkt het wel.

Waar kan dit aan liggen en is dit simpel en goedkoop te verhelpen?

Mijn CT200H komt uit 2011 en inmiddels al de 230K gepasseerd...
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
790
113
Ik vermoed ook een vervuild of krom sleepcontact, als je je stuur in het midden zet en terwijl je de claxon indrukt met het stuur beweegt, iets kracht naar voren of achteren zet (niet draaien) werkt het dan wel? Zo ja dan is het waarschijnlijk wel zelf te verhelpen door de contacten te reinigen of iets te verbuigen.

Het lijkt mij geen breuk want dan zou het maar naar één kant werken.
 

Dkawa

Hoort erbij
18 feb 2017
35
3
8
Ik vermoed ook een vervuild of krom sleepcontact, als je je stuur in het midden zet en terwijl je de claxon indrukt met het stuur beweegt, iets kracht naar voren of achteren zet (niet draaien) werkt het dan wel? Zo ja dan is het waarschijnlijk wel zelf te verhelpen door de contacten te reinigen of iets te verbuigen.

Het lijkt mij geen breuk want dan zou het maar naar één kant werken.
Goedemorgen, dat zal ik straks even moeten checken.

Zo niet dan moet die sleepring vervangen worden of niet? Is dat goed zelf te doen of toch maar de dealer?
 

Dkawa

Hoort erbij
18 feb 2017
35
3
8
Ik vermoed ook een vervuild of krom sleepcontact, als je je stuur in het midden zet en terwijl je de claxon indrukt met het stuur beweegt, iets kracht naar voren of achteren zet (niet draaien) werkt het dan wel? Zo ja dan is het waarschijnlijk wel zelf te verhelpen door de contacten te reinigen of iets te verbuigen.

Het lijkt mij geen breuk want dan zou het maar naar één kant werken.
Helaas. Getest maar werkt echt niet. Alleen als je het stuur links of rechts draait dan werkt de claxon gewoon…

Dit is echt heel vervelend…. En slechte kwaliteit vind ik
 
2 okt 2021
198
121
43
Andere oplossing :
 

Bijlagen

  • F2C46ACB-1F3F-4891-AC8D-6E776F77FD98.jpeg
    F2C46ACB-1F3F-4891-AC8D-6E776F77FD98.jpeg
    25,6 KB · Weergaven: 62
  • Haha
Waarderingen: Henri27