Condens

John antenbrink

Nieuw hier
21 dec 2021
5
1
3
Heb een lexus ux en heb steeds last van condens in de achterlichten ben naar de dealer gegaan heb toen een hele nieuwe achter lichten gekregen en naar de eerste regenbui weer condens weer terug gegaan weer nieuwe gehad en weer na de eerste regen bui weer veel condens wat moet ik hier mee doen???????
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
692
617
93
Heb een lexus ux en heb steeds last van condens in de achterlichten ben naar de dealer gegaan heb toen een hele nieuwe achter lichten gekregen en naar de eerste regenbui weer condens weer terug gegaan weer nieuwe gehad en weer na de eerste regen bui weer veel condens wat moet ik hier mee doen???????
Terug naar de dealer. Dat klinkt een beetje flauw, maar kennelijk helpt het simpel vervangen van de achterlichten niet. Op de een of andere manier komt er vochtige lucht in de achterlichten terecht en deze zal bij afkoeling condenseren. Dat zou ten eerste niet moeten kunnen. En als de condens al binnen komt van buiten af, dan zou deze, bij oplopen van de temperatuur, weer moeten verdampen wat evenmin gebeurt.

Waarschijnlijk is er met geen van de drie sets achterliggen zelf iets mis - maar mogelijk wel met de montage. Kennelijk is het mogelijk dat er vocht binnen komt die er daarna niet meer uit kan. Het lijkt me zaak eens goed te kijken naar de manier waarop de achterlichten zijn gemonteerd en daarbij goed te kijken of allerlei mogelijke afdichtingsrubbers onbeschadigd zijn en niet zijn afgekneld of slordig zijn gemonteerd. Waar je ook naar zou kunnen kijken is of de bodem van de kofferruimte zelf ook vochtig is. Rond de kofferklep is een rubber aangebracht dat de op de achterruit en kofferklep vallende regen dient te geleiden en af te voeren. Als daar iets niet goed zit (ophoping van vuil oid) zou mogelijk in de kofferruimte vocht kunnen komen die zorgt voor condens.

Heb je het probleem ook wanneer je de auto door een wasstraat haal of het ding via de tuinslang een bad geeft?
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.117
4
826
113
Hier in Nederland is de UX vrij zeldzaam, dus ik ben zo vrij geweest om op ClubLexus te zoeken, daar zijn vele honderden UX eigenaren actief. Resultaat? Noppes, geen enkel bericht met "taillight(s)" in het onderwerp, laat staan condensvorming. Ik denk dat je het ergens anders moet zoeken zoals Romke al zei, lekkage of zo? Leg eens wat keukenpapier bij / op de achterlichten en kijk of dit nat wordt, dan heb je een richting om te zoeken.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Je hebt in elk geval wel steeds de meest recente achterlichten!

Sorry, flauw grapje. Ik hoop dat de dealer de oorzaak weet te vinden in plaats van er steeds weer een nieuwe unit te plaatsen.
 
  • Haha
Waarderingen: Henri27

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Wat mij vooral opvalt is dat het steeds beide achterlichten overkomt.

Dan denk je eerder aan een productiefout, maar waarom hebben anderen er dan geen last van?

Bijzonder.... Ik ben erg benieuwd wat de oorzaak blijkt te zijn..
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
579
1
376
63
Ik zou de "oude lampen" als ze weer gewisseld worden, voordat je naar de dealer gaat op een plekje merken met bijvoorbeeld een zwarte stift. Gewoon een klein puntje op een plek die je bij gemonteerde lichten kunt zien zitten. Dan weet je ook zeker dat er gewisseld is. Vertrouwen is goed, controle is beter.....

Ik ben wel eens genept met een audio unit in een Toyota die steeds gewisseld zou worden (was geen dealer maar een vakgarage) en die bleek na de tweede keer gewoon het oude apparaat te hebben laten zitten terwijl er gezegd werd dat het vervangen was......zoiets.
 

Lexus

Nieuw hier
10 nov 2021
19
19
3
Zou het kunnen zijn dat de auto een keer betrokken is geweest bij een aanrijding? Waardoor er ergens een kiertje is ontstaan?