controle lampen

joeri82

Nieuw hier
11 mrt 2010
15
0
0
zodra ik stil sta springen een heleboel controlelampen aan. Als ik dan weg rij is bijna alles weer uit behalve rood airbag en geel achterverlichting.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het zijn dat dan de dynamo stuk is?
EN Als de ls400 heeft stilgestaan dan verliest hij redelijk snel zijn luchtvering is dat normaal?
Hoe krijg ik zo snel mogelijk de luchtvering weer op normaal niveau.
(bijv. door een knop of handmatig)
Weet iemand waar ik een werkplaatshandboek van de ls400 kan kopen?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik heb de originele boeken destijds op ebay in de US gekocht

Dat van die controle lampen kan een aardige zoektocht zijn, de mijne komen ook te pas en te onpas aan. Als je hem in z'n kickdown laat gaan is het helemaal feest :lol: Heb eens iets gehoord van een hoofdrelais ergens, ik stoor me er nog niet zo aan. Ben eerst met andere dingen bezig.

Knipperen de lampjes, zoals die van de airbag, nog in een code?

zo te horen heb je last van lekkende dempers, dan zal je toch aan nieuwe moeten. of gaan ze alle vier tegelijk?
 

joeri82

Nieuw hier
11 mrt 2010
15
0
0
bedankt voor je reactie mbt het boekje!!

De voordempers lekken maar komen niet helemaal omhoog vervangen dus.
Dat van die code snap ik niet echt!!
 

joeri82

Nieuw hier
11 mrt 2010
15
0
0
Die service manuals had ik gezien ja, maar het bouwjaar is later dan '92. Dus een ander type toch.

Wie heeft er goede/slechte ervaring met Van Deijne uit Volkel?
 

tomls400

Nieuw hier
9 mrt 2009
23
0
0
Check even of je stuurbekrachtigingspomp niet lek is. Deze lekt dan op de dynamo waardoor deze rare storingen kan geven. Is een (oudere) LS kwaal. Mocht deze lekken dan snel repareren voordat je dynamo kapot gaat.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Als je stuurpomp ergens lekt hoor je het trouwens ook snel genoeg :!: hij is dan niet bepaald stil

Controle lampjes willen wel eens in een code knipperen, en in de boeken staat wat er loos is bij welke code. Je tel dan het aantal keren dat hij knippert, en de pauze's :wink: (bijvoorbeeld van het airbag lampje)

Als je airbag lampje brand doet de airbag het trouwens ook niet :!: Als je bijvoorbeeld een keer het stuur er af heb gehaald, en dus de airbag, zonder het boek raad te plegen, en dus niet de accu spanning er af te halen. Registreert hij een foutcode :idea:

Die foutcode's kan je aflezen wanneer je hem op 'ON' zet, geen lopende motor :!:
 

Bijlagen

  • outlook_marvin.zip
    421 bytes · Weergaven: 56

joeri82

Nieuw hier
11 mrt 2010
15
0
0
Hij staat nu bij de garage. Er was trouwens nog best wel veel meer aan dan de dynamo en de lampjes.(zoals waterpomp, stabilisatorstangen, rem voor, stuurhuishoes)
De compressor van de luchtvering werkt niet optimaal door de dynamo waarschijnlijk denken ze.
Hij gaat de 25e naar Breukelen voor een onderhoudsbeurt. De lampjes knipperen niet maar blijven constant aan ( rood Airbad, geel achterverlichting,geel olieniveau en geel radiateur denk ik)
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
laat ze een check-up doen en jou een lijstje met 'to do' dingen geven, dan kun je beslissen wat je laat doen en wat je zelf kunt doen.
 

joeri82

Nieuw hier
11 mrt 2010
15
0
0
Vandaag ga ik hem ophalen.
Ze maken inderdaad een to do lijstje.
De meeste controlelampen zijn uit na het reviseren van de dynamo.
Allen bedankt voor de info.