CT300h?

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Weet je zeker dat dit ook de Nederlandse markt betreft? Volgens mij willen ze met de 300 veel op de Amerikaanse markt gaan richten. Daar valt iedereen in slaap van een 1.8. En daar is waarschijnlijk een auto die bij ons 14% bijtelling heeft, 1% bijtelling en de auto die bij ons 25% bijtelling heeft daar 1,1%. :mrgreen:
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Maistah zei:
Weet je zeker dat dit ook de Nederlandse markt betreft? Volgens mij willen ze met de 300 veel op de Amerikaanse markt gaan richten. Daar valt iedereen in slaap van een 1.8. En daar is waarschijnlijk een auto die bij ons 14% bijtelling heeft, 1% bijtelling en de auto die bij ons 25% bijtelling heeft daar 1,1%. :mrgreen:

Dat valt volgens mij wel mee. Toen ik op de autoshow was en met de Lexus verkoper stond te praten, gaf hij aan dat er veel vraag is naar de CT200h. De stijgende benzineprijzen in de VS beginnen nu mensen wakker te schudden. De V6's en V8's zijn nu een stuk minder interessant. MPG is het magische woord nu, Miles Per Gallon. In elke autoreclame in de VS komt deze term nu voor.

De prijs voor een Gallon benzine zit nu boven de $4,- terwijl dit 4 jaar geleden nog $ 2,20 was. Iedereen klaagt er daar nu over. Zelfs de taxi's gaan de verhoogde benzineprijzen nu officieel doorberekenen aan hun klanten.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Leuk topic maar hoogst onwaarschijnlijk gezien de ontwikkelingen, misschien OOIT voor de markt buiten Nederland maar zeker niet IN Nederland, deze berichten dwalen wel vaker over het "betrouwbare internet". :p
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
ct200H zei:
Leuk topic maar hoogst onwaarschijnlijk gezien de ontwikkelingen, misschien OOIT voor de markt buiten Nederland maar zeker niet IN Nederland, deze berichten dwalen wel vaker over het "betrouwbare internet". :p

Dat hoop ik niet. De Volvo V60 Hybrid komt er straks ook aan, welke behoorlijke tijden (topsnelheid/acceleratie) neerzet. Daar is ook een markt voor. Wellicht valt deze V60 straks ook in de 14% of misschien 20% klasse. Voor wat je ervoor terug krijgt zeker het overwegen waard. (natuurlijk ligt de V60 een klasse hoger dan de CT)

Wat betreft het artikel, het schijnt uit een interview met Tony Cramb te komen, CEO van Lexus Australi?.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Lexusenthusiast had het er ook al over:

http://lexusenthusiast.com/2011/04/29/l ... aller-suv/

Echter denk ik dat deze meer op de US markt gericht is, aangezien men de IS350 ook al niet naar Europa wilde halen. In sommige ogen een stomme zet, maar als je kijkt naar de uiteindelijke kostprijs van zo'n auto, dan hebben ze wel gelijk. Ik geloof dat de IS350 dan op zo'n 75.000-80.000 euro uit kwam.

Wanneer er een CT300h zal zijn, dan zal de basisprijs ook dik naar de 50 mille gaan, voor velen geen reden om deze dan nog te kopen. En dus voor Lexus Europe geen reden kosten te maken om deze auto aan te passen aan de Euro normen.
 

BartNL

Hoort erbij
3 apr 2011
40
0
0
lijkt mij helemaal niet zo onlogisch dat ze motor uit de HS bijvoorbeeld in de CT zetten. In Nederland zal die auto dan volgens mij niet verkocht worden omdat het verbruik / de CO2 uitstoot dan te hoog is om in aanmerking te komen voor de belasting voordelen.