DAB en/of draadloze OEM lader installeren?

boudi

Actief
22 aug 2010
479
25
28
Hallo,

Helaas blijkt dat mijn UX250h géén DAB heeft. Bizar, maar helaas een feit.

Nu heeft iemand mij wel eens verteld dat heel veel zaken al wel voorbereid zijn aan/in een Lexus dan wel in de software, maar niet geactiveerd. Dit omdat anders de productiekosten voor deze voertuigen veel te hoog zouden liggen en met name wanneer je als klant nadien nog aanpassingen aan je voertuig wenst, dat dan de garage deze eenvoudig kan inbouwen. Nu heb ik twee vragen:

1. Kan de DAB via de boordcomputer of uitleeskast (ben niet bekend met de technische benaming) geactiveerd worden in mijn auto?
2. Ik wil graag een OEM draadloze lader inbouwen, maar voordat ik de gehele dash open: weet iemand of de kabels daar wel wel liggen? Ik neem aan dat Lexus dit soort zaken al wel heeft voorbereid in hun kabelboom in iedere voertuig.

Ik lees het wel. :) Dank.

DAB is niet simpel heel even te activeren of aan te zetten. DAB vereist een DAB module die er wel of niet in zit. Achteraf aanschaffen en laten plaatsen is duur. Ook is er een DAB antenne voor nodig, die er net als de module wel of niet in zit.

• Leuk
Waarderingen: boudi
Duidelijk verhaal. Dank je wel.

Dan zal ik onderzoek gaan doen of deze überhaupt in mijn wagen zit. Anders kan ik de dab wegstrepen.

Kun je geen DAB ontvangen via je telefoon?
En dat dan draadloos streamen door je telefoon te koppelen als mediaspeler?

Als er Apple Carplay/Android Auto in de UX zit heb je DAB toch niet echt meer nodig? Dan zijn er zoveel apps die je kunt gebruiken om muziek te luisteren..... ;)

Recent overgestapt van Volvo XC60 T6 naar Lexus UX250h executive line. Lekker bakje maar moet nog een hoop uitzoeken….

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me