DAB+ inbouwen

John199

Nieuw hier
11 aug 2022
6
1
3
Goedendag, Sinds kort de trotse bezitter van een Lexus CT200h bussines line. Nu merkte ik dat dat er wel een AM FM radio in zit, maar geen DAB. Het knopje AM/DAB zit er wel, maar DAB is blijkbaar een optie.
Nu is mijn vraag, hoe werkt dat met een DAB+ module? Moet het scherm vervangen worden op mijn dahboard, of wordt er nog iets bijgezet? Kan iemand mij daar wat over vertellen?
En wat zijn de kosten daarvan? En een goed adres waar dat gedaan kan worden? Ik woon zelf in Almere.
 

Johno

Actief
23 jan 2022
456
202
43
Welkom op het forum. Voor wat betreft DAB weet ik van andere modellen dat het front panel wel DAB aangeeft maar dat hoeft dan niet te betekenen dat het ook daadwerkelijk aanwezig is. Normaal is dat fabriek af, ik heb geen idee of je dat achteraf in de originele unit kan inbouwen.
 
  • Leuk
Waarderingen: John199

John199

Nieuw hier
11 aug 2022
6
1
3
Hartelijk dank voor je reactie. Zag wel op internet een schema voor de inbouw van DAB, dus lijkt mij dat het wel mogelijk is. En aangezien ik niet technisch ben, moet ik het helaas uitbesteden. Heb inmiddels diverse inbouw bedrijven via de email benaderd, en wacht nog op antwoord.
 

Oudescania

Nieuw hier
29 okt 2022
9
9
3
Hoi ik had in mijn Prius ook geen Dab + nu zijn er mooie setjes van het merk Dension, deze kun je aansluiten op een van de poorten , de uitvoering die ik had kon ik met mijn mob tel bedienen en ging via blue thoot , wel werd aangeraden om de antenne te vervangen naar een haaienvin voor betere ontvangst en inderdaad het werkte, ik had eerst zo,n plak antenne op heyt raam maar dat werkte niet zo geweldig.
dit wat ik bedoel zie de link https://www.broditnederland.nl/contents/nl/p62374_Dension-DAB_M-DAB-interface-_-carkit-55600005.html , let op dit is een voorbeeld en er zijn meerdere uitvoeringen van.

Ik heb deze indertijd gekocht en laten monteren bij autoshop Wassenaar in Leeuwarden en ze leverden net werk af en goede adviezen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Johno en John199