Dag en nachtmodus en herberekenen route

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Mijn IS heeft een paar dagen zonder stroom gestaan i.v.m. een draadbreuk. Nu heb ik deze terug en zijn er twee items die mij niet lekker zitten. Om te beginnen, de nachtstand van de kaart is iets te gevoelig, bij een lantaarnpaal 's avonds krijg ik ineens de dagmodus.

Probleem 2 is irritanten en ik zoek mij rot in de settings om dit op te lossen, maar normaal gesproken wanneer ik een route opdracht mis, calculeert het systeem opnieuw een andere route. Helaas gebeurt dit nu niet meer. Ik ben heel hard op zoek geweest naar een optie om dit weer terug te zetten, maar dat lukt mij niet.

Misschien weten jullie hier een oplossing voor.
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Hube zei:
Mijn IS heeft een paar dagen zonder stroom gestaan i.v.m. een draadbreuk. Nu heb ik deze terug en zijn er twee items die mij niet lekker zitten. Om te beginnen, de nachtstand van de kaart is iets te gevoelig, bij een lantaarnpaal 's avonds krijg ik ineens de dagmodus.

Probleem 2 is irritanten en ik zoek mij rot in de settings om dit op te lossen, maar normaal gesproken wanneer ik een route opdracht mis, calculeert het systeem opnieuw een andere route. Helaas gebeurt dit nu niet meer. Ik ben heel hard op zoek geweest naar een optie om dit weer terug te zetten, maar dat lukt mij niet.

Misschien weten jullie hier een oplossing voor.

Mogelijk heb je hetzelfde probleem wat ik ook heb gehad tijdens een paar snoeihete dagen. Geeft je systeem wel een aankomsttijd aan? Dat deed ie bij mij namelijk ook niet meer. De rest van je problemen herken ik.

Bij mij was het probleem opgelost door de MIN van de accu los te trekken en de START knop in te drukken om alle condensatoren leeg te trekken. Daarna de MIN weer vast geschroefd en bij het inschakelen van het contact zag ik duidelijk het audio-systeem een koude herstart doen. Sindsdien is het probleem weg!

Aangezien jouw auto stroomloos is geweest heeft dat mogelijk al hetzelfde effect gegeven, maar het kan wellicht geen kwaad om even de klem los te trekken. Het sleuteltje om de MIN los te halen zit in je gereedschapsetje.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Dat klinkt inderdaad bekend, de auto geeft nl ook geen aankomst tijd meer aan. Druk je de startknop in samen met het rempedaal?


Ik zal het morgen even proberen.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Moet je eens bij mijn auto gaan zitten als het begint te schemeren. dan weer op nachtstand, dan weer niet, dan weer wel, dan weer niet. enz enz. :lol:
Maar ik stoor me er niet aan.
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Hube zei:
Dat klinkt inderdaad bekend, de auto geeft nl ook geen aankomst tijd meer aan. Druk je de startknop in samen met het rempedaal?


Ik zal het morgen even proberen.

Aangezien ik de automaat-versie heb, druk ik (volgens mij) altijd het rempedaal in. Het kan vast geen kwaad.

Bedenk wel dat veel instellingen weer naar factory-default gaan, zoals de tijdzone (GMT).
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Jelmer zei:
Moet je eens bij mijn auto gaan zitten als het begint te schemeren. dan weer op nachtstand, dan weer niet, dan weer wel, dan weer niet. enz enz. :lol:
Maar ik stoor me er niet aan.

Als dat het enige probleem was geweest had ik je zondermeer gelijk gegeven (alhoewel ik me er waarschijnlijk uiteindelijk toch aan was gaan irriteren).

Vervelender was echter dat er ook geen alternatieve route meer werd gepland.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Nee, dat is zeker niet het enige. de minst irritante zeg maar. even een opsomming:

-Toerenteller en snelheidsmeter weigeren soms, bekend probleem
-Controle lampjes komen soms allemaal aan
-Lampje laag brandstof peil komt wat vroeg aan (nog zo'n 70km brandstof)
-Display van luchttoevoer is vervaagd, niet meer afleesbaar onder meeste omstandigheden, als hij lang aanstaat is het beter
-Cassette en CD-wisselaar functioneren niet meer
-Bekleding op diverse plekken versleten
-Beschadigingen rondom
-Geen onderhoudsboekjes
-Ophanging heeft een beetje speling
-Hij verbruikt/lekt stuurbekrachting ATF
-E?n klep tikt
-Niet bekend wanneer distributie snaar is vervangen.
-Het ruikt een beetje naar brandstof al dan niet verbrand als ik met het dakraam open rijd

Bwoah, is wel leuk om een autootje weer helemaal picobello te krijgen hoor. en dat gaat wel lukken. ik ken de wegen wel.

Het begint wel een aardige klassieker te worden, veel mensen zien dat ook wel.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Loki zei:
Aangezien ik de automaat-versie heb, druk ik (volgens mij) altijd het rempedaal in. Het kan vast geen kwaad.

Bedenk wel dat veel instellingen weer naar factory-default gaan, zoals de tijdzone (GMT).

Klasse, het werkt dus weer :) Bedankt voor de tip!