(Dag)licht LED verlichting voor IS!!

is250-09

Hoort erbij
6 mrt 2009
74
0
0
Vaistech heeft weer iets innovatief gemaakt voor LEXUS!
Ledverlichting (monteren zonder boren etc). Als ik wat meer binnen krijg zal ik dit gelijk posten.

VLine-n1.jpg

VLine-n2.jpg

VLine-n5.jpg



http://www.vaistech.com/products/vline.php

(mijn VML (MultiMediaLinQ) is binnen... wordt vervolgt)

Richard
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
En dit mag op deze manier gevoerd worden in Nederland? Ik heb vroeger namelijk de nodige "bonnen" gehad voor het voeren van de breedstralers.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Nee als je het aan mij vraagt mag het niet, maar ik ben al vaak achter of voorbij een politiewagen gereden en ze hebben niks gedaan. En het is wel duidelijk te zien dat het geen mistlampen zijn, maar ledjes, ze verblinden ook niet.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Misschien moeten wij dit eens vragen aan de officier, het lijkt mij wel leuk om daar eens duidelijkheid over te krijgen. Volgens mij wordt er ook nergens verteld waar je de daglicht verlichting mag hebben.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
In de wet staat alleen dat men dagrijverlichting mag voeren mits deze geel of wit is. Daarnaast wordt er ook vereist dat de dagrijverlichting bij het inschakelen van het dimlicht AUTOMATISCH uit wordt geschakeld.

Dus als je het zo bekijkt dan zou het mogen, alleen is de unit onderin de bumper eigenlijk gekeurd voor mistlamp, op dat gebied zouden ze je een boete kunnen geven. Als je zegt dat lexus origineel met deze ledverlichting komt dan zouden ze het wellicht nog geloven.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik heb deze vraag voorgelegd aan het RDW. Ik hoor wel wat zij erover zeggen.

Allicht kan dat gezegd worden en zij zouden het misschien nog geloven, zeker wanneer je de VAIS verlichting hebt.

Toch denk ik dat deze regelgeving onduidelijk is en veel voor interpretaite overlaat.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Misschien dat je met een minimum hoogte in centimeters te maken krijgt. Maar dan als nog, een Audi A6 had ze dacht ik ook relatief laag zitten
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hoogte staat niet aangegeven, want bmw gebruikt bv ringen voor dagrijlichten. maar er zijn diverse merken die het op de hoogte van mistlampen hebben zitten Mercedes, Porsche, fiat en nog wat andere voertuigen.

Lexus japan heeft dagrijlichten origineel ook naast de mistlampen zitten, maar deze set is icm hid xenon mistlampen en kost 1500 euro o_O
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik wacht nog op antwoord:

Geachte heer,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Ik heb uw e-mail voor verdere beantwoording doorgestuurd naar onze technische afdeling. De afhandelingstermijn is 10 werkdagen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

------------------------------------------------------------------------------------
Subject: Uw informatieverzoek aan de RDW

Opmerking: Goedendag,

Ik heb een vraag over het voeren van LED-dagverlichting op de auto. Aangzien er al de nodige nieuwe auto's rondrijden met deze verlichting ga ik er vanuit dat het voeren van deze verlichting legaal is.

Daarmee mag mijn inziens deze verlichting ook op andere modellen achteraf geplaatst worden.

Waar mag de dagverlichting geplaatst worden? Is het bijvoorbeeld mogelijk om de breedstralers te vervangen voor dit type LED verlichting?

Tot slot nog een vraag, volstaat het voeren van deze LED-dagverlichting even goed als gewone verlichting wanneer men tijdens de dag ertoe verplicht is deze te voeren (bijvoorbeeld op een dijk)

Bij voorbaat hartelijk dank.
De informatie in deze e-mail is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Als u deze e-mail onterecht heeft ontvangen, wilt u dan zo vriendelijk zijn de afzender te waarschuwen door deze e-mail terug te sturen en de gegevens van uw computer te verwijderen. De RDW kan niet volledig instaan voor de juiste en volledige overbrenging van deze e-mail.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Het antwoord:
Geachte heer,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
U kunt dagrijverlichting plaatsen. Deze mag niet verder dan 50 cm vanaf het breedste punt van het voertuig naar binnen zijn geplaatst. Deze verlichting kan niet in de plaats komen van dimlicht dus in die gevallen waarin u verplicht bent dimlicht te voeren dient u dat te doen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Haha met haar antwoord zou het dus wel mogen :)

Mistlamp aan de voorzijde is niet verplicht, maar wel aan de achterzijde. Dus stel je voor dat je auto niet voorzien is van mistlamp aan de voorzijde dan mag je het ook zelf toevoegen.

volgens de wet :
Artikel 5.2.57 1.m mag je 2 dagrijlichten hebben en


Artikel 41
1 . Onverminderd artikel 32, eerste lid, mogen bestuurders van een motorvoertuig bij dag dagrijlicht voeren. Het dagrijlicht wordt niet tegelijk met enig ander licht aan de voorzijde van het voertuig gevoerd.

Voertuigreglement:

Artikel 3.2.46

1.Personenauto?s die in gebruik worden genomen na 31 december 1994, mogen zijn voorzien van:

8. dagrijlichten die voldoen aan het bepaalde in richtlijnen 76/756/EEG en 76/758/EEG (PbEG 27 september 1976, L 262);

6.19. DAGRIJLICHT (Reglement nr. 87) [13]

6.19.1. Aanwezigheid

Verplicht op motorvoertuigen. Verboden op aanhangwagens.

6.19.2. Aantal

Twee.

6.19.3. Opstelling

Geen bijzondere bepalingen.

6.19.4. Plaats

6.19.4.1. In de breedte: het punt van het zichtbare vlak in de richting van de referentieas dat het verst is verwijderd van het middenlangsvlak van het voertuig, mag zich niet verder dan 400 mm van het punt van de grootste breedte van het voertuig bevinden.

De binnenranden van de zichtbare vlakken in de richting van de referentieas liggen ten minste 600 mm uit elkaar.

Deze afstand mag tot 400 mm worden verminderd als de totale breedte van het voertuig minder dan 1300 mm bedraagt.

6.19.4.2. In de hoogte: boven het wegdek, ten minste 250 mm en ten hoogste 1500 mm.

6.19.4.3. In de lengte: aan de voorkant van het voertuig. Aan dit voorschrift wordt geacht te zijn voldaan wanneer het direct uitgestraalde of indirect via de achteruitkijkspiegels en/of andere weerkaatsende oppervlakken van het voertuig weerkaatste licht de bestuurder niet hindert.

6.19.5. Geometrische zichtbaarheid

Horizontaal: 20? naar binnen en naar buiten.

Verticaal: 10? naar boven en naar beneden.

6.19.6. Richting

Naar voren.

6.19.7. Elektrische schakeling

De dagrijlichten worden automatisch ingeschakeld wanneer de inrichting waarmee de motor wordt aangezet en/of afgezet zich in een zodanige stand bevindt dat de motor in werking kan zijn.

De dagrijlichten worden automatisch gedoofd wanneer de mistvoorlichten of de koplichten worden ontstoken, behalve wanneer deze laatste worden gebruikt om met korte tussenpozen onderbroken lichtsignalen te geven [14].

Bovendien branden de in punt 5.11 bedoelde lichten niet wanneer de dagrijlichten ingeschakeld zijn.

6.19.8. Verklikkerlicht

Inschakelverklikkerlicht facultatief.

6.19.9. Andere voorschriften

Geen.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
HID xenon mistlamp met LED dagrijlicht van LEXUS JAPAN

168405880_o.jpg


168405884_o.jpg


176175473_o.jpg


10e9_1_166_1.JPG


alleen vind ik 1900 dollar een beetje veel geld o_O
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Erg duur ja :( een beetje overpriced...

Maar misschien ga ik aan het eind van het jaar weer naar japan, dan zal ik eens navragen wat het nou werkelijk kost :)
 

is250-09

Hoort erbij
6 mrt 2009
74
0
0
Prijs van vaistech

Prijs van vaistech

vaistech prijs zal rond de $399,00 zijn.
Deze led verlichting heeft een lichtopbrengst van 700 lumen per strip!

Richard