Dakdragers Lexus RX450h 2009

Mees

Nieuw hier
21 jul 2021
3
0
1
Goedemiddag,

Sinds kosrt in bezit van een mooie Lexus RX 450h uit 2009 (import)
Ik zoek me rot naar dakdragers. Die zijn namelijk alleen nog maar verkrijgbaar voor model met uitwendig dak rails.

Heeft iemand een idee?

Groet,
Victor
 

ZonderZout

Nieuw hier
24 jun 2020
18
10
3
Hoi Victor,

Ik was ook op zoek naar dakdragers of de originele dakrails voor mijn RX450, zelfde model als jij hebt.
Dakrails is kansloos. Alleen gevonden op Ebay, maar de verkoper kan niet naar Nederland versturen. Verder niet te krijgen, ook niet bij de dealer (Louwman).

Nu ik mij een avondje kwaad gemaakt heb met stevig Googlen, ben ik uitgekomen bij Car Parts Expert.com. Zie: https://www.carparts-expert.com/nl/...rand=Lexus&car_name=RX+III+(AL10)+|+2008-2015

Je kunt daar kiezen uit de dakdragers waarbij vermeld staat: "Montage op bevestingspunten of klem-montage".
Ik heb daar gekozen voor de Yakima Whispbar. Deze schroef je op de bevestigingspunten onder de plastic afdekkapjes in je regengoot.

Hopelijk kun je hiermee uit de voeten!
Groeten,

Robin
 

Mees

Nieuw hier
21 jul 2021
3
0
1
Hartelijk dank Robin,

Nou kunnen we verder. Hoop dat het nog lukt voor vakantie. ;)

Ik was ook aan googlen maar zonder resultaat.
Nog een vraag voor ik ga bestellen: Is de afstand niet heel groot als je op de bevestigings punten aansluit. Er moet namelijk een Hapro dakkoffer op.

Groet,
Victor
 

ZonderZout

Nieuw hier
24 jun 2020
18
10
3
Ha Victor,

De voorste balk monteer je op de bevestigingspunten, de achterste met klemmen zoals die van Thule. De afstand tussen de balken kan namelijk inderdaad niet zo groot zijn als die tussen de bevestigingspunten van de dakrails normaliter.

De bestelling bij carparts-expert verliep wat "rommelig". Ik kreeg een verzenddatum door van 19 augustus (veel meer dan die 3 werkdagen die ze vermelden). Dan ben ik al lang met vakantie, dus ik ben verder op zoek gegaan en had inmiddels ook een set van Thule bij elkaar gesprokkeld van diverse websites.

Nu krijg ik echter net een bericht dat het toch morgen al bezorgd wordt...
Oftewel... ik heb hier morgen ineens twee sets dakdragers! :ROFLMAO:

Nu kan ik 1 van de 2 natuurlijk terug sturen, maar wellicht kan ik jou er blij mee maken? Scheelt je de onzekerheid van of ze nog op voorraad zijn! Dat zijn de sets namelijk nauwelijks heb ik gemerkt.

Dus mocht je nog niet besteld hebben, stuur me een PM!
Groeten,

Robin
 

Mees

Nieuw hier
21 jul 2021
3
0
1
Oei oei helaas. Ze zijn hier net een kwartier geeden bezorgd.
Bedankt voor de tips.
Zie dat de dragers zelf ook heel breed zijn. Misschien toch even verder kijken.