Dakdragers

WwW

Nieuw hier
31 mei 2023
3
0
1
Als opvolger voor een Volvo XC90 kijken we nu naar een Lexus youngtimer. We twijfelen tussen de LS430 en RX400h. Het voordeel van de LS430 is de V8 en het comfort. De RX is praktischer.

Met vakanties gaat er wel eens een dakkoffer mee. Op de RX is het geen probleem om dakdragers te vinden, als die er al niet op zitten. Ik kan echter geen dakdragers vinden voor de LS430. Op Amerikaanse fora ben ik enkele verouderde hits tegengekomen. Iemand hier die ervaring heeft met dakdragers op de LS430? Ben heel benieuwd welke er zijn.

Ze zijn/waren er wel volgens Amerikaanse fora:

Hier kom ik de Yakima Q Tower system with Q75 clips tegen, maar die vind je niet meer op de site van Yakima zelf.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
169
134
43
Voor zover ik weet zijn er geen dakdragers voor een LS430. Bij de LS400 uit 1995 die ik gehad hebt zat wel een randje waarop je dakdragers zou kunnen plaatsen. Althans daar zaten rondom op vier plaatsen stickertjes met een omhoog wijzend pijltje om aan te geven waar je de dakdragers dan aan zou moeten sluiten. Dakdragers zelf daarvoor nooit gezien. Bij mijn huidige LS uit 2011 zitten geen stickertjes en mijn aanname is dan dat het niet kan.


Maar misschien heb ik het verkeerd...

Zelf hoef ik trouwens geen dakkoffer, het belemmert mij bij vlot rijden.
 

WwW

Nieuw hier
31 mei 2023
3
0
1
Bedankt voor je reactie.

Ik heb inmiddels contact gehad met Lexus Rotterdam. Tip was om de LS400 mee te nemen in het zoeken, die zou hetzelfde dak hebben en/of contact op te nemen met Thule. Aangezien ik met Googelen geen nieuwe resultaten tegenkwam (wel een item op dit forum van 2012 voor een LS400) een verzoek naar Thule gestuurd.
 

WwW

Nieuw hier
31 mei 2023
3
0
1
Via een Amerikaans forum uiteindelijk een link gevonden, met voorraad! Voor alle anderen die ook de LS430 voor wintersport (willen) gebruiken:


Product Detail Qty Total
INXB138-2
Inno Aero Crossbars - Aluminum - Black - 54" Long - Qty 2 - INXB138-2

$197.98​
INXS250
Inno Through Feet for Aero Crossbars - Naked Roofs - Qty 4 - INXS250

$197.99​
INK777
Custom Fit Kit for Inno XS200, XS250, and INSU-K5 Roof Rack Feet - INK777

$89.99​
Total:
$485.96

Nu nog kijken hoe ik dit in Nederland kan laten bezorgen.

Dit zou een andere optie kunnen zijn: