Dashcam FITCAMX

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

nigelm

Nieuw hier
5 mei 2025
9
15
3
Voor onze nieuwe Lexus NX o verweeg ik om een dashcam van FITCAMX te, laten, monteren. Op de afbeeldingen van de fabrikant is te zien hoe netjes de dashcam wordt geïntegreerd achter de achteruitkijkspiegel.

Zijn er mensen met ervaring met dit type dashcam?
Zijn er mensen die een andere dashcam gebruiken en daarover tevreden zijn?

Ik heb onlangs de BlackVue DR900X-2CH Premium 4K UHD die ik tevoren in mijn NX300h had in het nieuwe voertuig (NX450h+ ) laten installeren. Om problemen met de accu te vermijden heb ik ook meteen een Blackvue B112 Power Battery laten plaatsen zodat de dashcam daar rechtstreeks op aangesloten werd. Ik zal eerstdaags de foto’s eens online zetten

Mijn advies is om de beelden op YouTube te bekijken, en dan vooral de beelden in het donker. Overdag doet zelfs een budgetcamera van de Action het nog prima.
Mijn camera heeft een Sony Starvis sensor en die werkt redelijk in het donker.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Wat @Higgie zegt 👆

Er zijn genoeg filmpjes te vinden waarbij YouTubers met meerdere dashcams in hun auto rijden bij verschillende omstandigheden. Ook vergelijken ze de parkeermodus als je dat belangrijk vind. Fitcamx heb ik even overwogen vanwege het gemak qua inbouw en dat het er bijna OEM uitziet, maar de kwaliteit van de opnamen vond ik tegenvallen t.o.v. de prijs. Er zijn dashcams te vinden die dezelfde kwaliteit opnamen leveren voor minder geld, maar die zijn niet zo mooi geïntegreerd in het interieur. Andersom geld ook; er zijn dashcams te vinden voor iets meer geld met een flink betere kwaliteit t.a.v. opnamen.

Een indicatie voor de hoogst haalbare kwaliteit van beelden is de aanwezigheid van de Sony Starvis 2 chip. Als een dashcam die heeft, maken ze daar ook uitgebreid reclame mee. Bedenk je ook of je het verkeer achter je wil filmen en of je gebruik wil maken van een parkeermodus. Dan vallen een aantal opties ook af. Voor een parkeermodus heb je vaak andere of aanvullende kabels nodig.

Maar zoals eerder gezegd, bekijk eerst wat reviews op YouTube met beelden. Er zijn daarnaast ook filmpjes te vinden met tips hoe je ‘t beste zelf zo’n ding in kunt bouwen als het geen Fitcamx wordt. Ik dacht eerst aan Fitcamx, maar ben al snel van dat idee afgestapt na filmpjes gezien te hebben. Ik heb een 2CH Viofo A329 zelf ingebouwd met parkeermodus. Beeld is inderdaad zoals op de filmpjes op YouTube.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa