Ik had in mijn GS de DR900S geïnstalleerd en het moeilijkste was nog het netjes wegwerken van alle bekabeling. Om de parkeerfunctie te kunnen gebruiken moet de camera ook van stroom worden voorzien als de auto uit staat. Dat kan op twee manieren:
1. Aansluiten op een permanente 12V in de zekeringkast, met een multimeter is dat zo opgespoord. Er moet dan wel een diepontladings bescherming tussen die de camera afsluit als het voltage te laag wordt anders trekt de camera je accu helemaal leeg. Toyota / Lexus hybrides zijn door alle elektronica erg gevoelig voor te lage spanning op de 12V accu en geven dan allerlei rare foutmeldingen als je probeert te starten.
2. Een losse accu kopen om de camera van stroom te voorzien als de auto uit is. De accu kan vanaf de sigaretten aansteker worden gevoed en als je de auto afzet gaat de camera vanaf de accu verder. Voorbeelden van zulke accu's zijn de Blackvue B-112 / B-124 of de Cellink Neo.
Het aansluiten van de camera is in ca. 30 minuten gebeurd maar als je alle kabels netjes weg wilt werken kun je wel een paar uur bezig zijn. Het voordeel is wel dat je stukken van je auto leert kennen die je anders nooit had gezien.
Nog een andere tip: koop een polarisatie filter voor de camera, dan heb je veel minder last van reflecties in de voorruit.
Jarno