Diefstal Lexus

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Goedemorgen,

Sta je toch raar op te kijken. Kom je buiten om naar je werk te gaan is je auto weg. Gestolen. :X

Ook in het mooie oostblok Rusland, Ukraine hebben ze tegenwoordig subsidie voor hybride auto's. Dus wat is er makkelijker dan die op te halen in Nederland.

Het komt steeds vaker voor, ongeveer 1x per week voor zei iemand van de leasemaatschappij. En volgens mij doelde hij op hybride auto.

Ik denk niet dat ik hem nog terug zie. Na 2,5 jaar trouwe dienst.
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Dat zal goed kunnen. Ik ben opgenomen in de statistieken. Een ding is wel fijn. Ze komen niet in je huis om je sleutel op te halen midden in de nacht.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Zou helemaal bizar worden als je ooit nog eens naar Moskou gaat, in een taxi stapt en denkt verrek die piepjes en krasjes komen me wel heel erg bekend voor... :(

Of het nou netjes afgewikkeld wordt of niet, het blijft absoluut niet leuk. Sterkte.
 

t0rbz

Nieuw hier
7 mrt 2013
7
0
0
Klote zeg! Gelukkig dat het een lease-auto betreft, dan zit het met de verzekeringen ook wel goed. Blijf het raar vinden dat het blijkbaar zo makkelijk is om er zonder sleutel etc mee weg te rijden.

Bekijk het van de positieve kant: De facelift ziet er erg mooi uit ;-) Succes!
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Al met al bijna iedereen tevreden. :p

Jij een nieuwe auto en een leuk verhaal voor op de zaak c.q. verjaardagen en dergelijke.
( als je het maar niet in je hoofd haalt een ander merk te kiezen.)

De "nieuwe eigenaar'' kan waarschijnlijk geen nieuwe betalen en heeft geen last van levertijden.
( wil hem of haar wel even een complement geven voor zijn/haar smaak voor auto's)

Lexus NL, verkoopt weer een auto, dat is goed voor ons land'je
Helaas zijn er ook enkele verliezers, iedereen die hier boven niet genoemd is, :X
daar van gaat de verzekeringspremie's het komende jaar zeker weer omhoog.
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
@Kopske: Hoe sluit jij dan je auto af? Met je vinger over de handgreep gaan geeft hetzelfde signaal als via je sleutel. Dus dat pikt men ook gewoon op. Of gebruik je de sleutel en draai je hem daarmee op slot? De CT heeft alleen een nood sleutel.

@Henny; tsja als je het zo kortzichtig bekijkt. Sorry hoor, maar je doet net of ik er blij mee ben, geen schade heb en wel een leuk verhaal. Daarna nog een soort van trap na dat jij als verzekering betaler de rekening betaalt.
.... ik zeg maar zo ik zeg maar niks.
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Lexus4all zei:
@Kopske: Hoe sluit jij dan je auto af? Met je vinger over de handgreep gaan geeft hetzelfde signaal als via je sleutel. Dus dat pikt men ook gewoon op. Of gebruik je de sleutel en draai je hem daarmee op slot? De CT heeft alleen een nood sleutel.

@Henny; tsja als je het zo kortzichtig bekijkt. Sorry hoor, maar je doet net of ik er blij mee ben, geen schade heb en wel een leuk verhaal. Daarna nog een soort van trap na dat jij als verzekering betaler de rekening betaalt.
.... ik zeg maar zo ik zeg maar niks.
Inderdaad met mijn vinger over handgreep maar ik neem aan dat het signaal dan zwakker is dan met de sleutel op meters afstand.
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Volgens mij maakt dat niet zoveel uit. Nou ben ik wel op zoek geweest naar de technische werking, maar daar moet ik even verder in duiken. Het lijkt erop dat de keyless entry via de sleutel de centrale vergrendeling aanstuurt. Maar goed zoals ik al zei het is een vermoeden.

Opmerkelijk is ook dat Toyota als tip geeft juist de keyless entry te deactiveren.

http://www.anwb.nl/auto/nieuws/2013/aug ... ievengilde

Is al bekend wanneer de update van de CT komt? Ik las daar iets over en aangezien de IS door mijn vrouw is afgeschoten zal die het waarschijnlijk niet worden. Verder heb ik nog wel wat andere auto's op het oog, maar die zal ik hier maar niet noemen :O .