Digitaal serviceboekje

Farah

Hoort erbij
17 nov 2019
59
19
8
In mijn CT ligt geen serviceboekje, toch heeft de CT een beurt gekregen voor aflevering. Dat kan ik niet terug vinden bij de spullen van de CT.
Heeft lexus een digitaal serviceboekje, en zoja waar kan ik dit inzien. Of moet ik daarvoor bij de dealer zijn ?
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
689
615
93
In principe zou iedere Lexusdealer in staat moeten zijn om de uitgevoerde onderhoudswerkzaamheden te achterhalen als die binnen Europa door een Lexusdealer is uitgevoerd en die dealer dat geregistreerd heeft. Ik heb een importLexus gekocht via een Lexus dealer in Nederland en die wist via een paar aanslagen op een PC-toetsenbord de volledige buitenlandse historie binnen enkele minuten te voorschijn te brengen en af te drukken. Serviceboekjes met stempeltjes hebben vaak de neiging zoek te raken, en dit bleek een goed alternatief. Wanneer er onderhoud of reparaties zijn uitgevoerd door niet Lexus/Toyota dealers zal dat waarschijnlijk niet zijn te achterhalen. Een gang naar je dealer zou dus mogelijk kunnen helpen.
 

kiwicupra

Actief
25 apr 2021
132
92
28
Wel vreemd dat de verkopende dealer dit document /printje niet als service bij aanschaf van je CT mee geeft. Of beter nog als bewijs van onderhoud toont bij de verkoop.
 

Farah

Hoort erbij
17 nov 2019
59
19
8
Ik heb een importLexus gekocht via een Lexus dealer in Nederland en die wist via een paar aanslagen op een PC-toetsenbord de volledige buitenlandse historie binnen enkele minuten te voorschijn te brengen en af te drukken.
Mijn Lexus is ook een import exemplaar (Italië) en bij de Lexus dealer in Enschede gekocht. Op mijn vragen over het verleden was het, van daar moeten we nog even achteraan. Toen de CT werd afgeleverd ging het over dat het een betrouwbare auto was, en ik er geen problemen mee zou krijgen. Het rijdt heel fijn, niks op aan te merken, dus tot zover klopt dat wel.
De verkoper is een jongeman waar volgens mij alleen de handtekening onder het verkoopcontract het belangrijkste is. Voor de rest laat hij mij maar wat hangen, en gaat het alleen maar erg stroperige. Niet de manier die ik mij voorgesteld had bij het kopen van gebruikte Lexus. Komt hierdoor de betrouwbaarheid niet echt tot zijn recht, krijg er een beetje een vreemd smaak van in de mond wat wellicht helemaal niet nodig is.