Digital Key

sanookh

Actief
23 mrt 2024
210
214
43
Zijn er mensen in Nederland/Belgie die een digital key gebruiken voor hun Lexus? Dan kun je je mobiele telefoon gebruiken als sleutel voor je auto.

In mijn (plug in) NX zit de functie voor zover ik weet (nog) niet, maar...:

In de Lexus Link+ app kreeg ik sinds kort een popup bij het opstarten dat ik de digital key niet werkt als je de developer functie van Android ingeschakeld hebt.
Digital Key klinkt interessant dus heb ik de developer functies uitgeschakeld. De popup melding verscheen niet meer maar ik kwam geen opties tegen in de app, behalve onder 'mijn garage' is er een tabje 'berijder' en een tabje 'gedeeld'. Onder 'gedeeld' krijg ik alleen een melding dat ik nog geen uitnodiging ontvangen heb voor een digital key van een eigenaar.
Maar dus niet iets te vinden voor de berijder zelf. Toen even gegoogled op digital key lexus NX en toen kwam deze link naar voren: https://www.lexus.nl/lexus-rijders/connected-services/digital-key-guides waar diverse manuals staan betreffende de digital key. Dus er is wel iets gaande omtrent een digital key, in ieder geval voor de NX.

Misschien dat het in de LBX al wel werkt? Of misschien voor de RZ of de RX?

Nog iets interessants: als de batterij volgeladen is krijg je hierover een melding in de app. Sinds kort staat er in die melding ook iets als 'tot het ingestelde niveau'. Zou mooi zijn als je in zou kunnen stellen dat het opladen stopt bij bv 80%, dit schijnt beter te zijn voor de batterij.
Wellicht nog meer interessante opties/wijzigingen in de nabije toekomst?