Dijk van een reis auto

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
157
134
43
De IS300h lekker uit kunnen laten op de Duitse snelweg.
Gemiddeld tussen 130 - 160 gereden.
Zolang je niet hoeft te versnellen heerst er een heerlijke rust in de auto wat heel lang vol te houden is.
Als je moet versnellen zit je behoorlijk snel waar je zijn wilt, om daarna weer in rust door te cruisen.
Verbruik dan rond 14km/l

Eenmaal in Nederland moest de voet op de rem:confused:
De 150km max 100km/h werd daarna wel beloond met een zuinigheid die ik nog niet eerder had meegemaakt.
Waanzinnig! (y):giggle:




20230103_170542.JPG
 
Laatst bewerkt:

john165

Hoort erbij
17 aug 2021
76
36
18
Laat je niet te snel blij maken met de verbruikcijfers in je dashboard, die worden soms "iets" te rooskleurig voorgesteld. Kijk wat je bij het tanken aan liters erin gooit en bereken aan de hand daarvan het echte verbruik, dat wijkt meestal toch wat (negatief) af ten opzichte van de cijfers in het dashboard; bij mij althans...

Maar verder: dijk van een auto, helemaal mee eens!
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken en LEX(D)US

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
157
134
43
Zeker weten dat dit afwijkt. Ik staar me hier gelukkig ook niet blind op.
Het gaat mij voornamelijk om rijplezier. Het verschil viel in ieder geval duidelijk op.
Dit kan je denk ik ook alleen voor elkaar krijgen met een goed warmgedraaide motor die een constante gemiddelde snelheid rijdt.
Ik krijg dit met een koude motor en redelijk korte woon werk afstand bij verre niet voor elkaar, hoe veel je ook elektrisch probeert te rijden.
Als test een paar keer geprobeerd om daarna gewoon weer te rijden zoals ik het prettig vind, verbruikt dan ook niet veel meer.

Wat me wel is opgevallen ( totaal iets anders ) is dat ik af en toe het idee had alsof het linker achterraam net niet goed gesloten was vanwege geluid van langsrijdend verkeer. Dat terwijl het rijden zelf zo stil is. Ook bij hogere snelheden.
Zijn er meerdere IS300h rijders die dit is opgevallen? Rubbers zien er allemaal goed uit.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
559
1
354
63
Wat me wel is opgevallen ( totaal iets anders ) is dat ik af en toe het idee had alsof het linker achterraam net niet goed gesloten was vanwege geluid van langsrijdend verkeer. Dat terwijl het rijden zelf zo stil is. Ook bij hogere snelheden.
Zijn er meerdere IS300h rijders die dit is opgevallen? Rubbers zien er allemaal goed uit.
Hele enkele keer..... Misschien de wind uit een bepaalde hoek langs of op de auto waardoor je toch wat bijgeluiden krijgt? Laatst viel het mij op toen we met kerst terugkwamen uit Limburg en ik braaf naast mijn zoon zat die Bob was, toen verdacht ik het raam rechtsachter van wat geluid....kan ook mijn vrouw geweest zijn trouwens, die snurkt :unsure: ;)
 
  • Haha
Waarderingen: Lexpeter en Frank2b

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Hele enkele keer..... Misschien de wind uit een bepaalde hoek langs of op de auto waardoor je toch wat bijgeluiden krijgt? Laatst viel het mij op toen we met kerst terugkwamen uit Limburg en ik braaf naast mijn zoon zat die Bob was, toen verdacht ik het raam rechtsachter van wat geluid....kan ook mijn vrouw geweest zijn trouwens, die snurkt :unsure: ;)
Maar zit jouw vrouw dan ook wel eens bij @LEX(D)US in de auto? Anders zou dat misschien wel het een en ander kunnen verklaren :p
 

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
157
134
43
Nog niet rechts gezeten om te testen.
Het verschil tussen geluid wat voor of achterportier doorlaat viel me gewoon op.
Vooral bv bij nat wegdek met langsrijdend verkeer.
Gelukkig niet ergerlijk maar puur nieuwsgierig of dit een algemene IS300h eigenschap is.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
559
1
354
63
Dan zal dat het wel zijn inderdaad.....🤷‍♂️ Geen idee dat daar verschil in zat, hoe kwam je erbij om dat te meten?