dimmende buitenspiegels i.c.m. dimmende binnenspiegel

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
De binnenspiegel dimt automatisch, dit is 's avonds goed merkbaar. Ik vraag me af of de buitenspiegels ook dimmen omdat het licht nog behoorlijk fel is in de buitenspiegels. Klopt het dat de buitenspiegels minder dimmen dan de binnenspiegel? Hoe weet ik of mijn auto dimmende buitenspiegels heeft en hoe test ik of het naar behoren werkt?

Luxury Line uit 2011.
 

Rene77

Actief
15 mrt 2017
109
14
18
Bij mijn luxury line uit 2012 dimmen ze wel. Ik heb de schakelaar voor het inklappen op auto staan en de schakelaar voor het verstellen op rechts staan. Die laatste zorgt er voor dat de spiegels kantelen bij achteruit rijden.
probeer eens in deze instelling of het verschil maakt.
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Zo staan mijn spiegels ook ingesteld. Kantelen doen ze ook bij achteruit rijden. De spiegels hebben een gele gloed... Maar echt dimmen doen ze volgens mij niet, of in ieder geval in minder mate dan de binnenspiegel doet.

Misschien even langs de dealer om te laten testen.
 
13 jun 2019
177
53
28
Ik vind het altijd een beetje vaag die dimmende spiegels. Had het in de Prius en nu dus ook en zowel binnen als buiten. Ik moet altijd een beetje raden of ze nu dimmen of niet. Ze doen het wel overigens, maar vaag dus.