Distributie problemen

Merlijn.dh1

Nieuw hier
20 nov 2025
5
14
3
Hoi, sinds ik mijn distributie vervangen heb, heb ik een probleem, hij schud een beetje stationair, start koud moeilijk en AFR is veel te hoog, zit een. Nieuwe lambda in dus hij is goed maar zo te zien fladdert de riem heel erg, ook bij hoge toeren trekt hij een beetje schuin. en ik heb ook heel veel turbo lag tussen 2 en 4.5 duizend toeren wat kan ik misgedaan hebben? Heb de spanner wel opnieuw op moeten spannen, pinnetje er door iemand anders uit getrokken😁
Dit betreft een ā€˜99 is200

Mvg, Merlijn

Hij staat op tijd, het is een setje van Japanparts van 100 euro, als ik de spanner handmatig bij span lijkt hij een stuk strakker te staan, en blijft een tijdje zo staan, maar aangezien het een hydraulische is valt hij gewoon terug zoals hij nou staat, aan de slappe kant, ik werk met motoren zonder bovenlangse nokkenassen, dus ik werk niet met distributie en op het internet krijg ik nergens een mooi beeld van hoe strak hij ongeveer moet staan, het lijkt mij veel te los zo aangezien je hem bijna voor de helft kan draaien en met 3000 toeren begint te klapperen. Maar het lijkt ook alsof er te weinig spanning is en de timing wat te laat zet door de vrije slag ook is er weinig vermogen tussen 2 en 4K rpm. Kan iemand mij zo zeggen of ik gewoon een nieuwe skf set moet halen of iets niet goed gedaan heb? Bedankt voor je antwoord iig Higgie!

Ik heb er al even mee gereden, vandaar dat ik naar de distributie ging kijken de sensoren zijn allemaal goed, draaide perfect van te voren, dus het moet hier aan liggen, de distributie volgt de goede weg

Klinkt als een spanner die niet goed is of - wat lastig is - verkeerd gemonteerd is.
Even een goed setje aanschaffen en het rustig opnieuw doen. Daarna de motor 2x handmatig ronddraaien en kijken hoe de distributie zich houdt.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Heb je wel de juiste riem? Als in, mogelijk is deze net ietsje te groot?
Of andersom: ergens een te kleine spanner of poelie? Omdat je zegt dat anderen er ook al eens aan gehobby'd hebben ;)

Ik heb nu een nieuw setje van skf besteld, dat kan eigenlijk niet fout zijn aangezien vele ze hebben en ook stond de distributie een slagje te ver zodra de motor een paar keer rond was gegaan en kreeg hem echt niet beter als het nu is als je hem een tand verlaat of vervroegd, het moet echt wel aan het goedkope setje liggen van japanparts dan, ik weet dus genoeg op dit moment en laat morgen weten of het gewerkt heeft, bedankt iedereen voor het antwoord