distributie vervangen

mannob

Nieuw hier
27 nov 2010
2
0
0
hallo,

ben van plan een GS 300 uit 1999 te kopen
mijn vraag: waar moet ik op letten, distributie vervangen ( om de hoeveel km ? )
motorisch, automatiek ?
kan mij iemand suggesties geven
alles is welkom

mvg

manno
 

wilcom2005

Actief
12 jul 2009
439
21
18
ik heb er 1 en tot volle tevredenheid !
een kwaal van veel is de beschadigingen boven de voorruit...vaak zit daar veel roest. waarschijnlijk is er ooit een ruit vervangen en daarbij de lak beschadigt.
als het goed is staat er onder de kap wanneer hij een nieuwe riem heeft gekregen...volgens mij moet hij om de 100.000 km.
voor de rest ken ik geen minpunten eigenlijk...

gr wilco
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
of om de 10 jaar wisten ze bij lexus te vertellen.

Het roest probleem ken ik precies van ergens...... :neutral: bij de mijne juist hetzelfde.
Was al eens vervangen geweest, normaal moeten ze een soort primer zetten alvorens de ruit te kleven, was hier duidelijk niet gebeurd !!! :madd:
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
als je zelf de riem wil vervangen, zorg dan voor goed gereedschap voor de krukas bout. Deze zitten heeeeel erg vast. Ze moeten met 430 Nm vast, en na tien jaar is dat nog meer geworden om los te draaien.


gr. koen
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Jawel, het gaat om de poelie van de multiriem. Daar achter zit de getande poelie van de distributieriem verborgen
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Ik heb een paar maand geleden de riem van mijn LS 400 V-8 laten vervangen bij Lexus in Breukelen. (deze dealer is inmiddels opgeheven helaas.) Ik heb 1050 euro betaald incl alle rollen, dist.riem en multiriem, waterpomp en spanner. Er zat ook nog vervanging bij van beide stuurhuishoezen en koelvloeistof. Als je het gereedschap op plaats niet hebt om dit zelf te doen dan is het beter om dit door de dealer te laten doen. Even doorbijten over de rekening maar dan is het ook goed plus garantie op de vervanging. Een riem van een VW Passat laten vervangen kost ook zo een kleine 900 euro.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Jelmer zei:
430 :O

Daar heb je een momentsteutel van anderhalve meter voor nodig die dat kan weergeven :mrgreen:
ja klopt ja, maar die kan je niet gebruiken om los te maken, daar is ie niet voor gemaakt dus er kwam een lange pijp aan te pas en die verboog gewoon...


gr. koen
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
kwp zei:
als je zelf de riem wil vervangen, zorg dan voor goed gereedschap voor de krukas bout. Deze zitten heeeeel erg vast. Ze moeten met 430 Nm vast, en na tien jaar is dat nog meer geworden om los te draaien.


gr. koen


Excuus, ik lees het nu na het is geen 430 maar 340, wat nog steeds erg vast is....