Distributieriem of -ketting op RX400h

Paul2020

Nieuw hier
18 jun 2011
1
0
0
Hallo,

Ik ga een 2e-hands RX400h aanschaffen, maar kom er achter dat er modellen zijn met een distributieriem en met een -ketting. Nadeel van de riem is dat deze bij 150.000km vervangen moet worden.
Weet iemand of je aan bouwjaar/maand kunt zien of er een riem danwel ketting op zit?

Wat een beetje duf is: sommige autohandelaren/bedrijven weten niets eens dat er een verschil bestaat ..... ;-)

Groeten, Paul.
 
RX350 heeft inderdaad ook in gen 2 een ketting, het 3.3 blok van de 400h is feitelijk een opgeboorde 3.0 ( dus distributie. riem) en is in bepaalde exportmarkten zonder batterij aandrijving erbij ook als RX330 op de markt geweest. Ook is RX gen 2 in vooral Azi? als Toyota Harrier met een 2.7 4 cilinder verkocht.
 
Hube zei:
http://www.clublexus.com/forums/hybrid-technology/298333-does-the-rx400h-uses-timing-belt-or-chain.html

http://us.lexusownersclub.com/forums/in ... opic=68004

Ik kan nergens vinden dat de RX400h een ketting zou hebben. Volgens mij is dit gewoon een distributieriem.

De RX450h en de 3rd gen RX350 hebben wel een ketting.

Het enige dat zou kunnen, maar dat weet ik niet zeker is dat men de RX350 (toen de RX300 naar RX350 ging) gen 2 een ketting heeft gekregen, maar dat weet ik niet.

Dit klopt. Gen 2 RX350 kreeg de nieuwe 2GR-FE motor, die hebben dual VVTi en een 3-ketting distrbutie. De 300 was de oude MZ met riem.