Diverse vragen van een nieuweling met een IS300

21 jan 2014
250
17
0
Mijn IS300 automaat heb ik sinds gisteren. De eerste 300km zijn verreden. Wat opvalt naast de rust en de snelheid:
* De radio ontvangst is beroerd, brommen en zware ruis op alle speakers. Is dat een bekend probleem of moet ik net als bij elke andere auto vanaf de antenne het probleen gaan uitzoeken?
* Het schakeldeel is onverlicht (mijn BMW had dat wel) Is dat deel altijd onverlicht?

Hallo Erik,
Bij schakeldeel, bedoel je de letters en cijfers bij je automaat pook? Die horen wel verlicht te zijn.
Wat voor een radio heb je? Origineel? Of aftermarket? Wat je nou beschrijft lijkt het op een 'aarde' probleem. Maar dat komt eerder voor bij een aftermarket radio dan bij origineel.

Ook ik merk dat de ontvangst niet altijd even goed is. Tussen hoge gebouwen vindt hij een aantal grote zenders niet goed.

Was dat niet bekend, dat de ontvangst standaard niet heel erg goed is?

Ruis heb ik dan weer geen last van ....

Was dat niet bekend, dat de ontvangst standaard niet heel erg goed is?
Daar lees ik nogal wat gemengde ervaringen over. Het lijkt erop dat de ontvangstproblematiek grotendeels voortkomt uit de voet van de antenne, welke geen of slecht massa maakt. Ontvangst kan verder verstoord worden door een aftermarket kleine antenne erop te schroeven, of te vergeten de antenne bij installatie van een aftermarket radio een 12V feed te geven.

Maar buiten dat, de brom en ruis van TS lijken vooralsnog te wijzen op een massa probleem/defecte antenne(voet)
smile_e_wink.gif