DIY Ls 600 hl

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Henny

Stamgast
2 apr 2010
1.034
211
63
Kan heel heel weinig vinden wat diy voor een ls 600 betreft, kent iemand sites wat dat betreft ?

Was mij een beetje.aan het oriënteren wat er te vinden is en vergeleek dat met de info die ik voor mijn laatste ls 400 te vinden was, daar was veel meer over te vinden
Heb plannen om alle bussen van de draagarmen te gaan vervangen en wat nog meer nodig is om de auto in top conditie te brengen
Waar zou ik de draagarmen bussen in de juiste kwaliteit bestellen , iemand hier ervaring mee ?

Op CL hebben ze het over model 2007 - 2012, deze zijn onderhevig aan slijtage, daar zijn setjes bussen voor te krijgen. Jouw model (2012+) heeft een ander partnummer en zou veel degelijker moeten zijn. Zover ik weet zijn de bussen niet uitwisselbaar.
(Ik kan dit niet zelf bevestigen uiteraard.)

• Leuk
Waarderingen: Henny
ik ga na mijn vakantie eens kijken of het ( echt) nodig is om het een en ander preventief te vervangen en ik beschik over een lagerpers als dat nodig is

Tja, ik heb een 2011 met 164k km's en ga pas draagarmen vervangen als het nodig is. Dacht in 2021 bij aanschaf dat ik wel een keer snel aan de beurt zou zijn maar tot op heden blijft het lekker stil. En vanaf 2010 zijn er betere ontwerp draagarmen gemonteerd.
Ik zet 'm elke 2 jaar op de brug voor inspectie en tot nu toe zijn alle rubbers nog in goede staat. Als het zover is worden het bij mij wel OEM armen. Ik rij al jaren probleemloos en dan ga ik geen goedkope rommel monteren.
Je kunt met een brug inspectie prima beoordelen of ze wellicht preventief vervangen moeten worden. Maar bij die gedachte zou ik al snel denken; dan kan ik ze beter allemaal preventief vervangen....
Maar onderschat de moeilijkheidsgraad niet, is geen makkelijke DIY klus.

Edit: aanschaf 2021

Laatst bewerkt: