Doffe vlek in de lak bijwerken

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik heb de pech gehad dat vorige week een marter op mijn auto heeft gescheten (doen ze kennelijk 1x als ze een vreemde/nieuwe auto zien) en doordat het in de zon heeft staan bakken kreeg ik het niet goed weg.
Resultaat; een dof plekje in de lak.

Nu heb ik gehoord dat je met commandant niet moet beginnen op moderne lak, wat kan ik dan het beste gebruiken?
Zijn er middeltjes die werken als commandant, maar niet gelijk de lak wegpoetsen?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hahaha jaja geef me ook even wat de tijd zeg :)

maare vogelpoep is heel erg vervelend, vaak tast deze de lak zo erg aan dat je ze niet meer goed krijgt.... Dit ligt eraan hoelang deze er op zit en of de zon er te lang op heeft gebrand. Als je geluk hebt kun je inderdaad zoals GPS het al aan geeft de scratch X gebruiken en dan met wat fijners na te poetsen. wanneer dit niet werkt dan moet je met een DAP poets machine wat meer van je blanke lak weghalen.. soms helpt dit, maar er zijn ook momenten wanneer dit niet meer te herstellen is omdat het de onderlaag ook heeft beschadigd.

Zuurgraad van vogel poep tast je blanke lak aan, maar vaak als je dit er snel weghaalt dan is er niks aan de hand, als je dit langer laat zitten en er ook nog eens aardig wat zon bij komt, dan loop je risico op het volgende:

Lak kan uitzetten en krimpen samen met het metaal, maar vogelpoep heeft dat niet, dus wanneer er vogelpoep op je auto blijft liggen wat is uitgehard en ook nog eens een hete zon bij zit, dan gaat je metaal/lak krimpen en uitzetten, dit heeft als gevolg dat de plek waar vogel poep op zit, de lak wordt vastgehouden door de vogelpoep, dit veroorzaakt hele micro haarscheuren in de lak waardoor je als het ware een vlek ziet..... dus dan heeft het geen zin om de blanke laklaag aan te pakken.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Heb net bij de lokale auto-Turk polijstspul gehaald en dat heeft voor nu prima zijn werk gedaan.
Er zit nog een wat diepere kras in van ??n of andere pit die het diertje gegeten had (was ook mijn schuld, had het niet weg moeten vegen maar eraf moeten pakken), maar daar komt tzt. de spoiler op. :rulez:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hahaha Owjee gws wilt weer trainen :)

Maar idd vogelpoep kan idd gevaarlijk zijn omdat ze vaak steentjes doorslikken en uiteindelijk krassen veroorzaken. Wegspuiten met water is het beste :)
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
GWS zei:
Fijn dat het gelukt is....wou net mijn spierballen uit de kast gaan halen :D

Dat kan nog steeds wel hoor.
Ik woon tegen de Zwitserse grens, dus als je nu vertrekt dan ben je als ik thuis kom van mijn werk hier en dan kan je beginnen, ok?

:rulez: :p
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
Was voor mij een rede om de zwarte IS weg te doen en een saaie oudemannen zilvere ervoor terug te kopen. :D[/quote]

TOTDAT de zon erop schijnt!
ik heb deze kleur ook niet mijn eerste keus, maarja gebruikt gekocht
totdat na een week in bezit zijnde de zon erop scheen
wat een gave kleur is dat dan :rulez: