dol draaien van buitenspiegel RX450H

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

uak759

Nieuw hier
5 aug 2025
1
0
1
Sinds 3 jaar rijd ik een Lexus RX450H uit 2010. Fijne auto met emotionele waarde ( van mijn vader overgenomen). Onlangs is er een busje hard tegen mijn linkerbuitenspiegel aangereden; Ogenschijnlijk niets aan de hand totdat na een paar dagen het speigelhuis (de hele spiegel) bij het starten van de auto helemaal naar buiten doorbeweegt. Bij de dealer willen zij een nwe spiegel monteren van 1300,- maar dat moet toch anders op te lossen zijn. Het lijkt alsof er een eindstop niet meer functioneert. Dat zit in mijn beleving dus ergens in de elektronica. Ik vroeg mij af of iemand dit herkent en of mij verder kan helpen met het op (laten ) lossen van dit probleem. Ik hoor het graag

Welkom, hoewel niet dezelfde auto en een andere reden voor vervanging: hier heeft een medelid een NX-spiegel tegen lagere kosten weten te vervangen.

Goedemorgen uak759,

Ik kan mij voorstellen dat je emotionele waarde aan deze RX hebt. Jammer van de spiegel inderdaad. Je hebt het over een busje wat er tegenaan gereden is, dat impliceert dat je mogelijk weet wie de schuldige is en dan zou je de schade kunnen verhalen.

Ik weet niet wat er aan elektronica inzit van het model 2010, maar het is veel meer dan een spiegel. Elektrisch, verwarmd, wellicht ook voorzien van een camera en blind spot momitor. Of dat anders op te lossen is durf ik niet te zeggen, wellicht dat je daarvoor naar een niet Lexus dealer moet gaan.

Hopelijk krijg je het weer goed.

Misschien ook aardig als je je nog even voorstelt onder het topic 'even voorstellen' en gelijk wat fotos plaatst van de Lexus. Daar zijn we dol op.

Laatst bewerkt:
Mijn ervaring met de Lexus spiegelarij is dat de unit soms (in elk geval in mijn situatie) als één geheel moest worden vervangen. Het ging idd om de hierbovengenoemde NX-spiegel, die ik zelf beschadigd had.... Anyways:
- Kun je de schade verhalen en is het een verzekeringskwestie? Laat de spiegel in zijn geheel vervangen door een brandnieuw exemplaar!
- Kun je de dader niet meer achterhalen en in het je eigen probleem nu? Probeer dan een spiegel te verkrijgen via een autodemontagebedrijf. Hier een willekeurig VOORBEELD: https://www.besteonderdelen.nl/onderdelen/lexus/spiegel/rx-gyl1-ggl15-agl10.html. Wanneer het het juiste type is dan kan(wil?) de Lexus-dealer deze vast wel monteren.

Je kan het proberen via het waarborgfonds.
Je moet binnen 14 dagen aangifte hebben gedaan.
Je moet 'getuigen' hebben die zeggen dat je auto daarvoor die schade niet had.
De schade moet aangebracht zijn door een motorvoertuig (heb je daar bewijs van?).
Je verzekering dekt alleen WA (+).

Het eigen risico is 250,- maar dat lijkt me voor zo'n spiegel zo te lezen peanuts.

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me