Draadloos Android Auto via AAwireless

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

sanookh

Hoort erbij
23 mrt 2024
68
68
18
Zijn er hier mensen die AAwireless in hun Lexus gebruiken zodat Android Auto draadloos werkt?

Ik heb zelf een NX450h+ (2024) en helaas blijkt wireless Android Auto niet native ingebouwd. Ik had al een AAwireless dongle uit mijn oude auto dus die nu aangesloten en op zich werkt dat prima maar er is een issue:
-Als ik de auto uitzet en later weer instap wordt de verbinding met de telefoon niet hersteld. Bluetooth is dan niet verbonden. Ik moet dan eerst de Bluetooth connectie aanzetten en als dan vervolgens de dongle ook opgestart is kan ik de Android Auto switch weer aanzetten.
Als ik voor het uitstappen de Android Auto switch uitzet dan start Bluetooth wel weer vanzelf op bij volgende keer instappen. Ik moet dan wel weer de Android Auto switch opnieuw aanzetten.
Zijn er mensen die dit ook zo ervaren of is er misschien een optie om dit wel goed werkend te krijgen (dus weer automatisch opstarten bij volgende keer instappen, zonder eerst dingen uit en/of aan te hoeven zetten)?