driften

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
gisteren wou ik even driften op een grote (leegstaande) parking, de tractiecontrole stond uit en had hem in manuele stand gezet in 2de versnelling, hij drifte een half rondje, maar dan een pieptoon en toen kwam het stabiliteitsprogramma in werking, zijn er trucjes voor die uit te schakelen, waardoor je wel kan driften???
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Zekering er uit. hahaha. maar misschien flipt de hele auto dan.

Op de LS en GS zat toch wel altijd zo'n knopje met 'VSC OFF'??
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Volgns mij kan je hem bij de is200/300 gewoon uitzetten mbv dat knopje.

DRIFTEN... dat is wat ik nou mis in de is250.. in de is200 heb ik toch wel hele leuke dingen meegemaakt :D driftend invoegen bv :p
 

Brenner

Hoort erbij
22 okt 2010
48
0
0
Alan zei:
Volgns mij kan je hem bij de is200/300 gewoon uitzetten mbv dat knopje.

DRIFTEN... dat is wat ik nou mis in de is250.. in de is200 heb ik toch wel hele leuke dingen meegemaakt :D driftend invoegen bv :p

The fast and the Alan :D
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
naar het schijnt moet je zekering nr. 44 uittrekken en abs, trc en vsc zijn uitgeschakelt
gevonden op ander forum, het veroorzaakt geen problemene voor de rest :D
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Zekering dr uit en dan kan je nog steeds niet goed driften want dan moet je voor het mooie een LSD hebben. Ik wet dat die wel geleverd zijn op de IS200 Sport. Driften met 1 wiel dat spint kan niet. Driften kan alleen als beide achterwielen spinnen. Om goed te kunnen driften heb je meer nodig dan een LSD in je diff. Wat jij bedoeld is "uitbreken" dat kan wel maar dat is meestal niet echt gecontroleerd.
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Leuk onderwerp :D
Ik heb ook al ??n en ander geprobeert om te driften, maar ik heb nog altijd geen goed resultaat, een LSD ontbreekt idd :(
Gelukkig heb ik nog een Celica TA22 om mij mee te amuseren, daar zit wel een LSD en een harde ophanging onder,
en geen elektronica uiteraard :smile:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Zonder LSD kan je ook wel driften hoor :) Het gaat alleen stukken beter wanneer je wel een LSD hebt :)


MAar de is200 heeft te weinig power om te driften, dus je moet toch even wachten tot er sneeuw is. Ik had wat slechtere banden achter gehad en bij regen was het best glad, dus toen kon ik nog wel net driften :)
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Alan zei:
Zonder LSD kan je ook wel driften hoor :) Het gaat alleen stukken beter wanneer je wel een LSD hebt :)


MAar de is200 heeft te weinig power om te driften, dus je moet toch even wachten tot er sneeuw is. Ik had wat slechtere banden achter gehad en bij regen was het best glad, dus toen kon ik nog wel net driften :)

je kunt met een is200 best wel driften maar geen power slides.
ik kan hem met de 19ers nog rond gooien maar met de 17ers gaat het natuurlijk een stuk beter :p :D
 

Nilles

Hoort erbij
8 okt 2011
29
0
0
whaha ja oke :p
maar waar zit zekering 44?
teminste, kan het in de zekeringkastjes nergens terug vinden *schaamt zich* :(
 

Mart!ni

Hoort erbij
9 apr 2012
43
7
8
Sinds vandaag heb ik mijn is200 automaat ingeruild voor een is300 automaat. Nu ben ik heel benieuwd of mijn is300 sport een lsd heeft. Gezien het type zou het wel zo moeten zijn denk ik. Nu merk ik met rijden wel verschil. Het duurt langer voordat het trc lampje aan gaat, maar je voelt wel dat er wat gebeurt. Gezien de berichten geeft het typestickertje in de deur uitsluitsel. Bij mij staat er: B 04 B. Het is een automaat, volgens wat ik op internet kan vinden, zou dat de handbak zijn met een B code. Ook de productiedatum kan ik er niet uit halen. De auto is in nl op kenteken gezet 7/2003. Iemand een idee?
 

Mart!ni

Hoort erbij
9 apr 2012
43
7
8
Je kunt de traction control wel uitzetten, maar de stabiliteitsregeling niet. Die corrigeert zijwaartse bewegingen. Met andere woorden lukt een burnout wel, driften niet. In mijn IS 300 had ik hetzelfde. Mijn oplossing was om middels een schakelaar de zogenaamde stuurhoeksensor te onderbreken. Als je dat doet geeft de auto keurig aan dat traction control en stabiteitsregeling niet actief zijn. ABS werkt dan nog gewoon. Zekering trekken lijkt mij niet zo een goed plan omdat dan ABS ook niet meer werkt... Een how to had ik gevonden op een engelstalig forum, als ik het goed heb op myis,com. Een simpele en goedkope, maar effectieve upgrade. Ik weet nog dat de te onderbreken kabel, achter het paneel bij je linker voetsteun te vinden is. Even puzzelen. Na aanpassing moet je na uitschakelen wel het knopje omzetten en de auto opnieuw starten om alles weer functioneel te krijgen. Hopelijk kun je hier wat mee!
 

nielow

Actief
25 sep 2014
110
16
18
op een 250 kan je gelukkig alles uitzetten dus ook de stabiliteitsregeling.
dit door de tc knop lang in te houden, zonde dat zoiets bij de 300 niet kan
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
is200/altezza net zo... trc off is alles off... weet niet waar je dat van die stabiliteitsregeling vandaan haalt? Of is het omdat je een van de laatste modellen is200 nu hebt?