Easy entry/exit werkt niet meer (iets verkeerd ingesteld)?

BraboLexusRX450h

Nieuw hier
16 sep 2024
2
3
3
Helaas werkt sinds vandaag mijne easy entry/exit niet meer.

Mijn stoel en stuur gaan niet naar achteren als ik mijn contact uit zet.

Eerst deed mijn auto dit wel.

Heb ik iets met de instellingen verkeerd ingesteld?

Elektrische verstelling/memory werken wel gewoon.

Van helemaal naar gedeeltelijk naar off switchen in de algemene instellingen, voor bestuurdersstoel, heeft geen effect.

Wie heeft de tip?
 
Ik lees iets over de P positie van de gear-selector.
Net niet helemaal goed in P.

“The problem has been resolved. I played around with the car shutdown sequence enough over the next month to sort out it was related to the shifter position. If I shut down but put the car in park - out of park - back to park the problem did not occur,

I have always kept a trash bag in the car - looped around the shifter. The half full bag was heavy enough in January to slightly pull the shifter out of position. I got rid of the trash bag and it never happened again.

I will also add that the problem occurred in mid January when it was very cold out. By the time i sorted things out the temps had warmed up. Could the problem be related to temperature? I will find out next winter.

BTW my Lexus dealer service department was useless.

Good luck!”
 
Aangezien we Nederlanders zijn , kan het iets te maken hebben met haastige spoed ;), volg de procedure eens rustig en kijk goed wat je doet (volgorde en juiste uitvoering).

Er zijn verder meerdere mogelijke oorzaken:

Signaal van deur open/dicht komt niet goed door, stekkercontact of kabelbreuk richting ECU.

Tegendruk tijdens verplaatsen van stoel (iets onder of achter je stoel ?), stoel stopt.
 
Zoek in ieder geval naar de key-voorwaarden voor deze functie.

Het is:
En goed in de P stand
En goed uitgeschakeld middels STOP
En gordel ontkoppeld
En deur ontgrendelen (misschien de greep echt tot het einde opentrekken?)
En ......... ? Zijn er nog meer voorwaarden ?

En dan zou wanneer al deze signalen (goed) binnenkomen de functie moeten starten.
 
Ik heb ooit een youtube je gezien waarin de stoel instelling gereset kan worden. Mss helpt dat.