Een lexus sc 430 of een lexus Is 300 convertible of een lexus is 3.50 keuze maken.

discount

Nieuw hier
10 okt 2025
2
0
1
Mijn naam is Rob Korting ben 67 jaar en met met pensioen.
Wij willen graag gaan rijden in een cabrio met onze oude dag.
En al jaren heb ik al interesse om een convertible te gaan aanschaffen met een staal dak maar geen Mercedes-Benz of bmw maar een LEXUS
Ik kijk al maanden online de wereld rond om er 1 te gaan importeren.
ALS IK GA GOOGELE LEES IK DAT EEN SC 430 MEER WAARDE HOUD ALS DE IS 350 of de IS 300
Welke keus we gaan maken of het een LEXUS SC430 vanaf 2006 / 2012 weet zins kort dan er enkele sc340 na 2010 zijn geleverd
of een IS 350 van 2013 /2014 of 2015.

WILLEN JULLIE ONS DAAR MEE HELPEN.

MOET JE KIEZEN VOOR EEN V8 OF EEN V6 3.5 OF 3.0
VOOR DE BESTE HULP HEBBEN WIJ EEN HEERLIJKE FLES WIJN OVER.
HELP ONS EEN TOEKOMSTIGE BLIJDE LEXUS RIJDERS TE WORDEN.

Welkom op het forum. Lastige keuzes maar welk model of type je moet kiezen is heel persoonlijk. Probeer in de verschillende modellen lekker proefritjes te maken om het te ervaren.

Succes

Mijn naam is Rob Korting ben 67 jaar en met met pensioen.
Wij willen graag gaan rijden in een cabrio met onze oude dag.

Welke keus we gaan maken of het een LEXUS SC430 vanaf 2006 / 2012 weet zins kort dan er enkele sc340 na 2010 zijn geleverd
of een IS 350 van 2013 /2014 of 2015
Zo te horen heb je tot nu toe nog geen cabrio gereden. Ik wel eens en ik ben inmiddels 10 jaar ouder dan jij en ben inmiddels redelijk in staat om als ervaringsdeskundige enkele opmerkingen te maken over het rijden in een cabrio op latere leeftijd :cool:

Cabriorijden heeft uiteraard zijn charme. Je uitzicht is perfect en naast de visuele informatie heb je ook allerlei geluids- en geurinformatie. Het je laten voortbewegen met een cabrio, kent dus een aantal zaken die als aangenaam kunnen ervaren. Het beste lukt dat op kronkelende landweggetjes waar je niet gestoord wordt medeweggebruikers op tweewielers - bikers of groepen wielertoeristen, ze zijn allemaal even erg.

Cabriorijden kent ook nadelen. De weersomstandigheden en de mate van snelheid waarmee je rijdt bijvoorbeeld. Met cabrio's valt prima te rijden bij temperaturen van onder het vriespunt tot zomerse temperaturen die je ook bij een stevige wandeling niet als storend ervaart. Wanneer er volop zon is en de temperatuur boven zeg 25 graden komt, ga je verlangen naar een gesloten kap en airco. Het is niet toevallig dat cabrio's vooral populair zijn in Noordwest Europa, maar veel minder in landen als Spanje, Italie en Griekenland. In lichte regen rijden is niet echt een probleem, zolang je maar blijft rijden. Dan waait de nattigheid wel grotendeels over je heen. Bij stoppen voor een kruispunt gaat het uiteraard ook binnen regenen. Het is dan wel handig als het sluiten van de "overkapping" vlot gaat en zonder te veel gedoe.

Een andere overweging is de beweeglijkheid van de chauffeur en de andere passagier(s). Het in- en uitstappen in een cabrio vereist meestal wat meer beweeglijkheid dan nodig voor een SUV. Je bent nu, vergeleken met mij, nog jong, maar mijn ervaring heeft me geleerd dat je beweeglijkheid met het oplopen van je leeftijd doorgaans vermindert. Geloof me, er komt een dag dat je een wat gemakkelijker instap gaat waarderen.

Tot zover een wat algemene beschouwing over leeftijd, klimaat en de omgang met een cabrio. Welke kun je nu het best kopen? Daar kan ik je niet helpen. Ik ken de drie modellen omdat ik ze wel eens zie staan in de gebruikte handelsvoorraad bij de dealer waar mijn auto af en toe een wellnesbehandeling ondergaat. De SC430 is voor mij verreweg de mooiste, gereden heb ik er nooit in. Maar het lijkt me een genoegen met een zijdezachte V8 over het rustige platteland te glijden. Met wat zoeken denk ik dat het aanbod best wel groot is en dat zeker de SC's vaak heel weinig km hebben afgelegd. Dat waren doorgaans toch "tweede auto's" en geen "daily drivers".

• Leuk
Waarderingen: Bobusa en snoek1
Als je motorgeluid en de souplesse daarvan kan waarderen (lees: belangrijk vindt) dan zou ik voor een V8 gaan.
Al zal een V6 ook uitstekend aan die voorwaarden kunnen voldoen natuurlijk :giggle:

Praktisch zou ik kijken naar zaken als de kapbediening en de in- en uitstap.

Het uiterlijk van de auto moet je natuurlijk ook kunnen bekoren, evenals het interieur en het dashboard.

Fijn die luxe keuzes. Succes en veel plezier met het maken ervan :cool: