Een nieuwe oude 1998 LS400

Nico Riegman

Hoort erbij
3 jan 2011
58
0
6
Na 4 jaar afscheid genomen van de 92er LS400. De auto reed nog prima, maar de eerste symptomen van mogelijke luchtveringsproblemen hadden zich aangekondigd. Maken van de luchtvering kostte meer dan de hele auto waard was en vervangen van de luchtvering door een conventionele verenset was/is voor mij geen optie. Juist de luchtvering maakt het rijden in zo?n oude LS geweldig.

Dus op zoek naar een andere. Navraag op dit forum gaf een aantal tips. Henny kondigde aan op zoek te gaan naar een LS460 en zijn auto zou dan ergens dit jaar vrijkomen, maar zijn hele mooie LS zou pas in mei 2015 15 worden (auto komt op naam van mijn bedrijf en een auto van 15 jaar of ouder kent een veel gunstiger bijtellingsdrama dan een nieuwe). Daar kon en wilde ik niet op wachten. Ik wilde graag een 98 of 99 model zodat ik weer even vooruit kan. Zoeken leverde niet veel op. In Nederland en Duitsland een handjevol. Of erg afgereden of erg duur (mijn limiet was zo rond de 7000-7500).

Toevallig stuit ik na een tijdje op een vage advertentie uit Belgie. Een rommelig zaakje in de buurt van Antwerpen dat voornamelijk in takeldiensten doet had er eentje staan. Uit 98 met maar 175.000km op de klok voor 3300 euro. Eerste gedacht is natuurlijk? waar zit het addertje onder het gras???? Moest toch naar Eindhoven, dus even doorrijden naar Antwerpen moest kunnen en aan de telefoon werd beweerd dat een bezoek zeker de moeite waard was.

Daar stond die dan. Smerig en wel. Gewoon zo weggezet en nooit meer naar gekeken. Rondom nogal wat krasjes en krassen (voor zover te zien in die smerige staat)en linkervoorbumper rechts een deukje alsmede portieren rechts kleine deukjes. Velgen rampzalig, maar die gaan er toch af. Interieur aangenaam gaaf. Alle elektrische zaken doen het gewoon. Tot mijn verbazing volledige onderhoudshistorie bekent. Altijd in onderhoud geweest bij Lexus Antwerpen. Of ik een kort proefritje kon maken. Nee, want een college was een auto ophalen en ze hadden maar 1 set kentekenplaten (ja ja? natuurlijk). Kon wel even op het eigen terrein rijden. Dat zat zo vol kuilen dat ik in ieder geval de vering heel goed kon testen. Geen piepje of rammeltje te horen. Motor draaide vlekkeloos. Geen uitlaat walm. Eigenlijk leek alles wel te kloppen. Nou ja.. wat voor een risico loop je voor 3300 Euro. Dus maar gekocht bij dat rommelige zaakje waar ik anders NOOIT een auto zou kopen.

Zelf importeren en naar de RDW. Daar de auto voor het eerst vanonderen mogen bekijken. RDW man was enthousiast. Auto had volgens hem nog nooit pekel gezien. Ik kon kenteken platen gaan bestellen en 300 Euro BPM afdragen. Daarna grote beurt/inspectie en APK bij Lexus Zwolle. Auto slaagde met vlag en wimple. Waarachtig? er was dus toch helemaal geen addertje onder het gras!!!! Uiteindelijk de auto voor nog geen 4000 Euro voor de deur (nog wel smerig en wel).

Auto een goede poetsbeurt laten geven. Kreeg een andere auto terug. Nu nog wat spot repairs en ik rij weer als een koning op de weg. Rij? Ach nee in zo?n LS400 glij je (en wat is die 98-er SNEL!!!! 0-100 binnen de 6.5 sec). Bij deze wat foto?s zoals de auto aangetroffen en na de poetsbeurt. Ondertussen een Alpine set (apple carplay) gemonteerd. Zal ik in ander topic wel wat over schrijven
 

Bijlagen

  • photo2941.JPG
    photo2941.JPG
    158,4 KB · Weergaven: 44
  • photo2942.JPG
    photo2942.JPG
    152,9 KB · Weergaven: 44
  • photo2943.JPG
    photo2943.JPG
    178,8 KB · Weergaven: 43
  • photo2945.JPG
    photo2945.JPG
    168,6 KB · Weergaven: 47

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Langzaamaan... die opbouw naar het einde en dan alleen maar geluk :) Leuk verhaal en gefeliciteerd met het mooie bezit. Sjeike kleur.
 

Nico Riegman

Hoort erbij
3 jan 2011
58
0
6
Bedankt voor jullie leuke reacties. Inderdaad gewoon 'mazzel' gehad..... 1 april (geen grap) gaat de auto naar de schadehersteller voor een aantal spotrepairs. Zal daarna nog wat foto's plaatsen (ik zit hier niet zo vaak en moet mezelf bijna dwingen hier iets te schrijven, maar ik vind het zelf altijd leuk verhalen van anderen te lezen. Dat verplicht dan wel om niet achter te blijven)