Een nieuwe!

Joeri

Hoort erbij
15 feb 2010
28
0
0
Hallo iedereen!

Ik zie dat er niet veel leden bij zijn gekomen de laatste tijd. Ondanks dat ik nog geen Lexus rijder ben, heb ik me toch maar vast aangemeld. Ik ben namelijk serieus op zoek naar eentje, en zo kan ik alvast aan waardevolle informatie komen :wink:

Mijn naam is Joeri, ik ben 26 jaar oud, getrouwd en een dochtertje van 2,5 maand oud en woonachtig en werkzaam in Houten. Momenteel rij ik in een klein maar snel Frans autootje (ik zal niet vloeken hier), maar ik ben door de veranderende gezinssamenstelling en -uitbreiding op zoek naar een grotere en voornamelijk betere en meer betrouwbare auto. Na redelijk wat speurwerk op de diverse autosites staat nu de Lexus IS200 bovenaan mijn lijstje. Ik heb al wel een mooie zien staan, maar ik wil geen overhaaste aankopen doen, dus eerst hier maar eens van jullie kennis gebruik maken!

Groet Joeri

Hoi Joeri,

Welkom op de site :) Lexusforum is een kleine site :) Gelukkig maar, ander zou ik mij rot betalen voor bandbreedte :) Maar wij groeien wel.

Ik denk dat de keuze voor een IS200 wwn goede is, maar misschien zou je ook naar de GS300 willen kijken (verbruik is nagenoeg gelijk). De IS200, eigenlijk alle IS-en zijn leuke sport sedans, maar de ruimte achterin laat te wensen over.

Aan de andere kant, tegen de tijd dat jouw dochtertje een beetje lengte heeft, zal je de IS al verkocht hebben :)

Ik heb twee IS200 gehad voor ik naar de IS250 ging. Prachtige auto's, totaal geen problemen gehad en tegen heel veel leuke opmerkingen aangelopen van mensen die de auto nog niet kenden.

Voor de IS200 (IS300 is USA) zijn heel veel uitbreidingsmogelijkheden te koop. Mooie opties om navigatie in te bouwen, etc. De laatste maanden registreren zich hier veel IS200 gebruikers die een beetje aan de auto willen werken. Misschien zit hier ook iets leuks voor jou bij.

In ieder geval, met de keuze voor een Lexus kan je bijna niet verkeerd gaan, mits de auto goed onderhouden is. Maar ook bij Lexus kan je tegen een slechte auto aanlopen.

Veel succes met de keuze!

Klein maar fijn. Ik zit op diverse fora, en vaak zijn die met een wat kleiner groepje vaste bezoekers gezelliger dan die massale sites.

Ruimte achterin maakt mij inderdaad niet zo veel uit, de keren per maand dat ik met meer dan twee volwassenen in de auto zit, zijn op ??n hand te tellen. Kofferbak vind ik belangrijker. Met zo'n IS ga ik dan meer dan verdubbelen t.o.v. mijn huidige auto. Ik neem wel de kinderwagen mee als ik een proefrit ga maken, want die moet er wel inpassen :wink:

Persoonlijk staat het uiterlijk van de GS me niet zo aan, die dubbele koplampen vind ik niet mooi. En het interieur vind ik ook minder spreken. En de auto is natuurlijk een stuk zwaarder, dus duurder qua wegenbelasting. Nu betaal ik 22 euro per maand, dat stelt niet veel voor. Om dan ineens 100 euro te moeten betalen is een iets te grote overgang.

Hoi Joeri

Ik zou zeker voor een Is200 gaan is een leuke sportieve auto met een heerlijk lopende motor, ik heb zelf nog geen kinderen maar diverse weleens vervoeren en die slapen perfect op onze achterbank.
De ruimte achterin is niet zo groot als die van de GS300 maar, we zijn met vier man een weekend weg geweest en het verbruik en ruimte waren we zeer over te spreken, het word alleen wat krap wanneer je met 4 mensen met een lengte van 2,1mtr gaat reizen.

Ik zeg dus Ja koop een IS200

De IS200 heeft inderdaad meer uitstraling, its sportiever dan de rest :)

Succes met de aankoop!

;)

off topic:

Ik zat afgelopen weekend met 5 volwassenen in de auto. Het was wel een wat krap gevoel, zeker omdat ik mijn stoel naar voren moest zetten.

Maar goed, we pasten allemaal, maar ik zou toch niet naar Itali? willen rijden op deze manier.

Dat dacht ik ook!

Komend weekend ga ik denk ik even bij eentje kijken, ben benieuwd!

Ik ben gek op de IS maar het is echt geen ruime gezinsauto van binnen hoor. Ik ben 1.94 en dan kan er niemand achter mij zitten. Ook kleine kofferbak dus trekhaak en kar huren. wel een geweldig mooie auto en het rijdt als de brandweer. Hoef je geen BMW voor zo goed en ondergewaardeerd is deze auto. En heel mooi wat uiterlijk betreft en dat is mooi want ik zie alleen maar poeplelijke nieuwe auto's op de weg verschijenen.

Hube,

5 volwassen is idd erg krap, maar dat geldt ook zelfs voor een GS, E klasse, 5 serie a6. :)

Met 4 volwassen van circa 1,75-1,80 is het goed te doen.

Ook met viervolwassenen zit ik men mijn knieen tegen het dashbord, maar dan zijn we alllemaal wel langer dan 1.8m :)

Maar inderdaad, in een GS, 5 of A6 had het ook krap geweest. Zelfs in een RX denk ik :)

Hube zei:
En? Hoe staat de zoektocht?
Het gaat goed met de zoektocht, ik weet nu precies wat ik zoek: een antraciete IS200, liefst niet de business uitvoering. Er staan er diverse te koop, maar ik wacht nog even de komende paar weken af. Ik sta namelijk op het punt om van baan te wisselen en het kan maar zo zijn dat ik in mijn nieuwe functie een leaseauto erbij krijg. Eigenlijk wil ik dat niet, maar bij sommige bedrijven heb je de auto maar te accepteren. En ik wil sowieso door m'n proeftijd bij de nieuwe werkgever heen zijn, voordat ik daadwerkelijk iets nieuws ga kopen.

En daarnaast moet ik het vrouwtje ook nog even overtuigen dat een dergelijke aanschaf financieel verantwoord is ;) We hebben namelijk vorig jaar een nieuwbouwhuis gekocht, dat na de zomer opgeleverd gaat worden. En dat betekent ook een hoop munten uitgeven aan interieurdingen, verf, tuin enz...

een huis gekocht.. en ook je droomauto erbij willen... dat klinkt bekend... :lol:

Joeri zei:
En daarnaast moet ik het vrouwtje ook nog even overtuigen dat een dergelijke aanschaf financieel verantwoord is ;) We hebben namelijk vorig jaar een nieuwbouwhuis gekocht, dat na de zomer opgeleverd gaat worden. En dat betekent ook een hoop munten uitgeven aan interieurdingen, verf, tuin enz...
Tja, dat ken ik, ik woon zelf ook sinds krap 1,5 jaar in een nieuwbouwhuis hier in Duitsland. Komen altijd wel onverwachte/extra kosten bijkijken (schuur afmaken, tuin opknappen, horren tegen insecten, ect.)

En een IS200 verantwoorden? Als beiden erover eens zijn dat het iets goeds moet zijn ben je zo klaar.

Koop een Lexus in dezelfde kleur als je huidige auto. Dat heeft ze dan niet door. ;-)

Haha, ze heeft niet veel verstand van auto's, maar dat zal ze wel doorhebben ;) Mijn huidige auto is qua lengte ongeveer de helft van een IS. En die twee deuren achter zullen ook wel opvallen.