Goedemorgen allemaal,
Ik heb de afgelopen dagen het forum doorgespit, en zal mij dan ook maar even voorstellen. Rob, uit het noorden des lands, en rijd met nog veel plezier in een 2003 Toyota Camry. Deze auto heb ik inmiddels ruim zes jaar, en ben de laatste twee jaar al aan het rondneuzen wat de opvolger van de camry zou moeten worden. De camry is namelijk zeer ruim, voor mijn doen vrij luxe, maar hij rijdt vooral zeer comfortabel.
Wil ik al deze drie eigenschappen weer in een nieuwe(re) auto terugvinden moet ik echter flink in de beurs graven (ten opzichte van de beperkte aanschafwaarde van de Toyota). Het idee van hybride rijden spreekt mij wel aan, en bij het zoeken van een hybride auto die onze vouwwagen mag trekken kwam ik in eerste instantie bij de IS300h uit -> wat een fantastische auto is dat! Alleen niet heel erg ruim in vergelijk met de Camry.
Na een tijdje digitaal verlekkeren ben ik bij Lexus Zwolle geweest om de ruimte van de IS te ervaren, heel hartelijk ontvangen ondanks dat ik aangaf alleen maar te ori?nteren. Als ik had gewild had ik zelfs kunnen proefrijden, maar dat vond ik op dat moment wat teveel van het goede. Ondanks het geweldige interieur voelde de auto toch wel wat krap.
Daarna ook even de GS450 F-sport gepast, die voldoet qua uiterlijk en ruimte nog meer. Jammer dat die voorlopig financieel onbereikbaar is, en door het feit dat de achterbank in geen geval plat kan (toch?) is het voor het vervoeren van wat bepaalde zaken ondanks de grootte toch niet een heel praktische wagen. Wel erg mooi, zeker als ik de variant van Hube langs zie komen.
Wij zijn een aantal maanden terug nog even in Apeldoorn bij een 'willekeurige' autohandelaar langs geweest die erg veel verschillende modellen heeft staan (ook andere merken) om samen met mijn vrouw uit te vinden in welke richting we willen zoeken. Daar liepen wij (naast de voorkeur voor de V70 van mijn vrouw, en de toch ook leuke A6 Avant als een van mijn favorieten en weer een prachtige maar veel te dure GS450) tegen een RX450h aan.
Rationeel gezien voldoet deze wel aan alle eisen, verbruik zal beduidend hoger zijn dan de sedans, maar nog steeds lager (toch?) dan de 1 op 10 die ik nu nodig heb om ergens te komen. Ik vind het bovendien geen lelijke auto (best mooi wel), maar het is geen IS of GS.
Kortom: Lexus trekt mij, door de afwerking en het comfort, maar ook door het feit dat ik dan weer een auto heb die niet iedereen heeft. Welk model het uiteindelijk moet worden is de vraag.
Een praktische vraag voor de kenners: Ik lees hier (en Lexus Zwolle gaf het aan voor een wat oudere GS die zij te koop hadden staan) dat bij het installeren van een trekhaak ook een oliekoeler benodigd is. Geldt dat voor specifieke modellen, of is dat nodig voor iedere Lexus die je (later) van een trekhaak wilt voorzien?
Ik heb de afgelopen dagen het forum doorgespit, en zal mij dan ook maar even voorstellen. Rob, uit het noorden des lands, en rijd met nog veel plezier in een 2003 Toyota Camry. Deze auto heb ik inmiddels ruim zes jaar, en ben de laatste twee jaar al aan het rondneuzen wat de opvolger van de camry zou moeten worden. De camry is namelijk zeer ruim, voor mijn doen vrij luxe, maar hij rijdt vooral zeer comfortabel.
Wil ik al deze drie eigenschappen weer in een nieuwe(re) auto terugvinden moet ik echter flink in de beurs graven (ten opzichte van de beperkte aanschafwaarde van de Toyota). Het idee van hybride rijden spreekt mij wel aan, en bij het zoeken van een hybride auto die onze vouwwagen mag trekken kwam ik in eerste instantie bij de IS300h uit -> wat een fantastische auto is dat! Alleen niet heel erg ruim in vergelijk met de Camry.
Na een tijdje digitaal verlekkeren ben ik bij Lexus Zwolle geweest om de ruimte van de IS te ervaren, heel hartelijk ontvangen ondanks dat ik aangaf alleen maar te ori?nteren. Als ik had gewild had ik zelfs kunnen proefrijden, maar dat vond ik op dat moment wat teveel van het goede. Ondanks het geweldige interieur voelde de auto toch wel wat krap.
Daarna ook even de GS450 F-sport gepast, die voldoet qua uiterlijk en ruimte nog meer. Jammer dat die voorlopig financieel onbereikbaar is, en door het feit dat de achterbank in geen geval plat kan (toch?) is het voor het vervoeren van wat bepaalde zaken ondanks de grootte toch niet een heel praktische wagen. Wel erg mooi, zeker als ik de variant van Hube langs zie komen.
Wij zijn een aantal maanden terug nog even in Apeldoorn bij een 'willekeurige' autohandelaar langs geweest die erg veel verschillende modellen heeft staan (ook andere merken) om samen met mijn vrouw uit te vinden in welke richting we willen zoeken. Daar liepen wij (naast de voorkeur voor de V70 van mijn vrouw, en de toch ook leuke A6 Avant als een van mijn favorieten en weer een prachtige maar veel te dure GS450) tegen een RX450h aan.
Rationeel gezien voldoet deze wel aan alle eisen, verbruik zal beduidend hoger zijn dan de sedans, maar nog steeds lager (toch?) dan de 1 op 10 die ik nu nodig heb om ergens te komen. Ik vind het bovendien geen lelijke auto (best mooi wel), maar het is geen IS of GS.
Kortom: Lexus trekt mij, door de afwerking en het comfort, maar ook door het feit dat ik dan weer een auto heb die niet iedereen heeft. Welk model het uiteindelijk moet worden is de vraag.
Een praktische vraag voor de kenners: Ik lees hier (en Lexus Zwolle gaf het aan voor een wat oudere GS die zij te koop hadden staan) dat bij het installeren van een trekhaak ook een oliekoeler benodigd is. Geldt dat voor specifieke modellen, of is dat nodig voor iedere Lexus die je (later) van een trekhaak wilt voorzien?
Laatst bewerkt: