Leuk onderwerp. Leuk om te horen dat je tevreden bent over Lexus Amersfoort.
Mijn ervaringen met Lexus Groningen zijn helaas een totale deceptie.
Pakt u een kop koffie? Het is nogal een verhaal. :roll:
Ik rijd sinds een maand of twee een Lexus GS430 uit 2002. Bijzonder tevreden over de auto. Rijdt werkelijk subliem en is echt in een uitmuntende staat.
Ben al jaren een liefhebber en sinds dit model is uitgekomen compleet verliefd op die auto. Sterker nog, als eindopdracht voor mijn opleiding destijds, medio 98-99, heb ik een compleet reclameplan geschreven voor Lexus. Uiteraard fictief, maar met redelijk intensief contact met een verkoper die destijds bij Lexus Groningen werkte. Een persoon, een liefhebber, met erg veel verstand van het merk en de producten.
In mijn ori?ntatie naar een gebruikte GS ben ik drie keer bij Lexus Groningen geweest. De eerste keer om te kijken wat ze hadden staan. Simpelweg niet geholpen. Er kwam niet eens iemand om te vragen of ze mij (en mrs JimboGS) konden helpen. Na zo'n 20 minuten maar weer weggegaan.
Vervolgens hadden ze een GS430 staan. Hop, in de auto en die kant op samen met een kennis die verstand van auto's heeft. Aangekomen weer naar boven. -de occasions staan op de eerste verdieping- Na de auto een tijd bekeken te hebben komt er een jongeheer naar boven die vraagt of hij kan helpen. Nou, dat kan! Ik vroeg hem of hij mij wat informatie kon geven over de betreffende auto. Vervolgens kwamen de vraagtekens al naar boven. M.a.w. hij kon mij eigenlijk, behalve de informatie op het bijbehorende bordje, totaal niks vertellen. Ik kreeg sterk de indruk dat deze heer mij niet eens serieus nam. Deze auto was een 8000 Euro hoger geprijsd t.o.v. vergelijkbare modellen elders in Nederland. Ik vroeg hem waarom dat was. Wellicht is er een goede reden voor. Verder dan 'Dit is de mooiste van Nederland' kwam hij niet.
Iets met klompen die breken.
Ik ben 33. Moet ik dan 50+ zijn en op mijn vrije zaterdag in driedelig pak bij een dealer verschijnen? Die tijd zijn we toch allang voorbij?
Prima, licht teleurgesteld gingen we maar weer weg. Het zat mij uiteindelijk toch niet lekker. Dus, ik die maandag Lexus toch maar gebeld voor informatie over de betreffende GS. Op hun website hebben ze, heel handig, foto's staan zodat ik in ieder geval naar iemand anders kon vragen dan de heer die mij te woord had gestaan. Dat is uiteindelijk gelukt, vriendelijke vent aan de telefoon. Tevens mijn ervaring met de andere verkoper gemeld. Hij wist wel wie het was zei hij. Goed te horen natuurlijk. Het vertrouwen komt weer wat terug.
Deze auto lag iets boven mijn gestelde budget. Maar, aan de andere kant, je wilt toch een goede koop maken. In zo'n geval ga je ?n niet over ??n nacht ijs, ?n misschien is het toch interessant om het budget iets omhoog te schuiven. Deze GS bleef dus nog even op de lijst staan.
Toch, een paar weken later, nog drie op de 'lijst' inclusief die uit Groningen, weer met de mrs richting Lexus Groningen.
Eigenlijk was ik er al uit; deze wordt het niet door de belabberde houding daar. Maar goed, de mrs was toch ook erg gecharmeerd van deze uitvoering. En n.a.v. mijn telefoontje gaven we ze toch het voordeel van de twijfel.
Weer aangekomen, zeker 20 minuten om de auto heengelopen. Weer niemand die komt helpen. We zijn nu 100% zeker. Dit wordt hem niet.
Vervolgens weer naar beneden waar het voltallige verkooppersoneel lekker aan een tafeltje zat te 'koffieleuten'. We lopen er langs wordt er geroepen 'En, zat er nog wat voor jullie bij?' Nou, u zult begrijpen dat dat de druppel was.
Uiteindelijk na velen te hebben bekeken eentje gevonden in het westen van het land waar we nu echt naar volle tevredenheid mee rondrijden.
Maar we zijn er nog niet. Ik wil hem bij een dealer in onderhoud hebben. Als noordeling ben je dan eigenlijk alleen op Lexus Groningen aangewezen.
Afgelopen zaterdag heeft mrs JimboGS een klein krasje op het voorspatbord gereden. (don't ask) Tja, wat moet je dan. Een kitje kopen om het geheel bij te stippen. U raadt em al. We moeten weer naar Lexus Groningen. Wellicht worden we nu wel serieus genomen. We rijden nu immers Lexus.
Daar aangekomen lopen we de showroom in. Daar stond de IS-F en de IS cabrio. Leuk, ook even kijken natuurlijk. Komt diezelfde heer er weer aangelopen. Vraagt of hij ons kan helpen. 8O Nou, tuurlijk kan dat. Ik was op zoek naar een kitje om de lak bij te stippen. Dat kon niet op zaterdag. We moesten doordeweeks maar terugkomen want dan was de werkplaats open.
Naja, prima, kan. Vervolgens vraag ik hem terloops ook nog of hij een IS-F brochure voor mij heeft. Way over het budget, maar dromen mag, toch?
Komt ie aan met een of andere lullige zwart/wit prijslijst. Geen brochure. De recessie toch toegeslagen in Groningen? Of word ik nog steeds niet serieus genomen. Ondertussen wil ik hem vragen of die lak besteld moet worden zodat ik daar rekening mee kan houden. Loopt ie gewoon weg naar een andere persoon die binnenkomt. Ik moest hem weer terugroepen en mezelf heel erg inhouden, zeker gezien de voorgaande ervaringen. Naar buiten gewezen naar de auto en meneer wou toen wel even komen kijken. Er was al een klomp gebroken, maar die tweede ligt ook in stukken nu.
Het is mij duidelijk dat de zgn. Red Carpet Treatment niet voor Groningen geldt. Geen kop koffie, geen informatie, geen interesse, erg jammer. Terwijl de dienstverlening, en uiteraard mijn eigen interesse, toch een erg belangrijk punt was voor mijn keuze voor Lexus.
Ik snap heel best dat ik niet als een koning behandelt hoef te worden. Begrijp me absoluut niet verkeerd. Maar dit allemaal had ik nooit verwacht van een merk als Lexus.
Zo, dat was mijn eerste post op dit forum. Al is het een licht zeikerige post, ik ben echt geen vervelend of moeilijk persoon. Ik vind het alleen erg jammer dat het gebrek aan service en interesse nou juist mij moet overkomen als jarenlange liefhebber van dit merk.
Ik zal mezelf zsm ook nog even netjes voorstellen in het daarvoor bestemde gedeelte.