Ha allen,
Uiteraard spook ik al een tijd rond op 't forum om wat ervaringen op te doen over deze prachtauto.
Voorheen veel gesleuteld aan het oudere Britse komaf -
Jaren '80 Range rover, op LPG. De deur uit vanwege de aangepaste oldtimerregeling een aantal jaar terug, dan was de lol er snel vanaf wanneer er over 2500kg Engels roest wegenbelasting betaald moest worden.
Mijn oude heer heeft een MGB Cabrio omgebouwd naar de Rover V8, in de tijd dat ik nog geen rijbewijs mocht, wel altijd fascinatie gehad voor dat blok, dus uiteindelijk een '78 B GT in sloopstaat gekocht met de beste intentie de boel op te knappen, maar nooit de hoogste prioriteit geweest. Daarnaast is de milieuzone in Rotterdam in het leven geroepen en wordt het geheel lichtelijk onmogelijk gemaakt om de auto als daily driver te gebruiken. Afgelopen winter de handel verkocht en een fatsoenlijke vierwieler gekocht.
Was er vrij zeker van dat ik meer auto wou dan normaal - wat de IS200 in zijn prijsklasse toch laat uitblinken. Na wat wagens in de gaten gehouden te hebben; waaronder een rode variant (Toch wat prijzig) (Stiekem nog steeds erg mooie kleur) uiteindelijk wezen kijken in Steenbergen voor deze bolide en gelijk ingepakt en weggereden.
De vorige eigenaar heeft er een fijn verlagingssetje opgezet, een andere uitlaat, xenon lampjes en de voorbumper mag niet ontbreken in dit lijstje. Geen idee waar deze vandaan komt maar ik vind 'm wel top zo. Ik zal wel een projecttopic aanmaken als het hek van de dam is en er daadwerkelijk wat gemaakt gaat worden. Dingen als een dubbele pijp, wat ambachtelijk werk aan het interieur, en restauratiewerkzaamheden aan de buitenkant.
Blok heeft iets meer dan 200k gelopen en naast de blijkbaar beroemde trilling in z'n 6e versnelling is er nog niets aan het licht gekomen wat mij zorgen baart - Ik ben blij dat ik wat geduldig was met het doorhakken van de knoop wat betreft de koop. Binnenkort weg voor de grote beurt om met een schone lei te beginnen. Iets over een D-riem, vloeistoffen en de hele mikmak.
Daarnaast heb ik zo snel mogelijk de mistachterlichten vervangen voor de originele rode. De inmiddels gele transparante waren niet mijn stijl. Mocht je er interesse in hebben kan ik ze op de post doen. De auto is gekocht zonder stereo-unit, dus ook hier is snel een systeem geplaatst vanaf de oude plank. Met wat upgrades in de behuizing eronder; Afdekplaatjes gemaakt met bevestigingspunten voor een USB-ladertje.
En de doffe koplamp een aai over de bol gegeven! Waardeloze klus om deze lost te krijgen trouwens...
Tot sprekens!
Uiteraard spook ik al een tijd rond op 't forum om wat ervaringen op te doen over deze prachtauto.
Voorheen veel gesleuteld aan het oudere Britse komaf -
Jaren '80 Range rover, op LPG. De deur uit vanwege de aangepaste oldtimerregeling een aantal jaar terug, dan was de lol er snel vanaf wanneer er over 2500kg Engels roest wegenbelasting betaald moest worden.
Mijn oude heer heeft een MGB Cabrio omgebouwd naar de Rover V8, in de tijd dat ik nog geen rijbewijs mocht, wel altijd fascinatie gehad voor dat blok, dus uiteindelijk een '78 B GT in sloopstaat gekocht met de beste intentie de boel op te knappen, maar nooit de hoogste prioriteit geweest. Daarnaast is de milieuzone in Rotterdam in het leven geroepen en wordt het geheel lichtelijk onmogelijk gemaakt om de auto als daily driver te gebruiken. Afgelopen winter de handel verkocht en een fatsoenlijke vierwieler gekocht.
Was er vrij zeker van dat ik meer auto wou dan normaal - wat de IS200 in zijn prijsklasse toch laat uitblinken. Na wat wagens in de gaten gehouden te hebben; waaronder een rode variant (Toch wat prijzig) (Stiekem nog steeds erg mooie kleur) uiteindelijk wezen kijken in Steenbergen voor deze bolide en gelijk ingepakt en weggereden.
![7j6Pu4e.jpg](http://i.imgur.com/7j6Pu4e.jpg)
De vorige eigenaar heeft er een fijn verlagingssetje opgezet, een andere uitlaat, xenon lampjes en de voorbumper mag niet ontbreken in dit lijstje. Geen idee waar deze vandaan komt maar ik vind 'm wel top zo. Ik zal wel een projecttopic aanmaken als het hek van de dam is en er daadwerkelijk wat gemaakt gaat worden. Dingen als een dubbele pijp, wat ambachtelijk werk aan het interieur, en restauratiewerkzaamheden aan de buitenkant.
Blok heeft iets meer dan 200k gelopen en naast de blijkbaar beroemde trilling in z'n 6e versnelling is er nog niets aan het licht gekomen wat mij zorgen baart - Ik ben blij dat ik wat geduldig was met het doorhakken van de knoop wat betreft de koop. Binnenkort weg voor de grote beurt om met een schone lei te beginnen. Iets over een D-riem, vloeistoffen en de hele mikmak.
Daarnaast heb ik zo snel mogelijk de mistachterlichten vervangen voor de originele rode. De inmiddels gele transparante waren niet mijn stijl. Mocht je er interesse in hebben kan ik ze op de post doen. De auto is gekocht zonder stereo-unit, dus ook hier is snel een systeem geplaatst vanaf de oude plank. Met wat upgrades in de behuizing eronder; Afdekplaatjes gemaakt met bevestigingspunten voor een USB-ladertje.
![aGwP8uO.jpg](http://i.imgur.com/aGwP8uO.jpg)
En de doffe koplamp een aai over de bol gegeven! Waardeloze klus om deze lost te krijgen trouwens...
![3vqKqNR.jpg](http://i.imgur.com/3vqKqNR.jpg)
Tot sprekens!