Eeven voorstellen: eerste Lexus

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mwi
  • Startdatum Startdatum

Mwi

Nieuw hier
13 dec 2024
11
28
13
Hallo allemaal, graag stel ik mijzelf ook even voor hier op het forum. Half oktober hebben wij onze eerste Lexus gekocht. Een RX450H F Sport uit 2012, gekocht bij Used Lexus hier wel bekend geloof ik :) Misschien dat ook de vorige eigenaar hier op het forum zit als ik zo naar de sponsoren kijk en de naam op de nummerplaathouder :)
De Lexus verving bij ons een Mitsubishi Outlander uit 2009 (2.4 liter ongeblazen, geen hybride). Een echt werkpaard met een goed werkende airco en radio als grootste luxe aan boord. Een auto die ons in de 10 jaar dat we em hadden nooit (nou ja bijna nooit, beetje gedoe met een accu gehad) heeft laten staan en eigenlijk nauwelijks problemen heeft gekend. De duitse auto's die we daarvoor hadden deden het een stuk minder goed....Helaas zat de bestuurdersstoel van de Mitsu niet meer lekker en had ik geen zin om nog in de auto(stoel) te investeren. Na een hilarische proefrit in een trillende Volvo xc60 (volgens mijn 12 jarig zoontje net een vibrator....tsja ...) bij de Volvo dealer vriendelijk bedankt voor de koffie en richting Dongen gegaan voor een proefrit. De opbergruimte in de middenconsole en de hud waren voor mijn vrouw genoeg reden om de Lexus auto te kopen:) en man wat rijdt dat ding fijn. Nog steeds elke dag een grote glimlach bij in- en uitstappen. Heerlijk stil, king of the road (nog meer dan bij de outlander) en snel wanneer het moet. We zijn er in bagageruimte wat op achteruit gegaan dus in de vakanties moet de koffer op t dak maar dat lijkt dan ook het enige nadeel (nou ja en de extra wegenbelasting.. de outlander. die was 500 kg lichter :)...) Ik moet wel zeggen dat de auto een beetje uitnodigt om als een bejaarde te rijden. Ik heb nog nooit zo relaxed smorgens met een bak koffie naast mij gewoon 90 op de a4 gereden terwijl iedereen voorbij rijdt.... plotseling is het een beetje als die oude Saabreclame: voor de mensen die wel kunnen, maar niet hoeven..... Je weet dat je sneller bent dan de meesten maar dat hoeft niet. Het is een ontzettend fijne relaxte auto, voor de liefhebbers zal ik een fototje toevoegen.
Heb nog wel een paar vraagjes, maar die zal ik stellen in het gedeelte voor de RX. Groeten mark
PHOTO-2024-10-05-17-19-24.jpg

Schitterende RX! Een F-Sport is zeldzaam en ook zoveel mooier dan de standaard versie. Welkom op dit mooie forum en gefeliciteerd met de aankoop. Ja, rust, dat is het woord voor Lexus. Lekker veel rubber op de velgen zie ik dat is ook een voordeel. Bijzondere kleur, of het is de foto, is dat grijs of licht blauw?

Laatst bewerkt:
Dank! ja er zitten de originele 19 inch velgen onder. Hoeft voor mij ook niet groter al zou dat misschien nog wel iets mooier zijn. De kleur is zilvergrijs. Ik probeerde even de kleurnaam te zoeken maar kon die niet vinden. De foto is in de namiddag gemaakt, daardoor kleurt ie een beetje blauwig. Ik heb de auto een paar weken geleden gewassen/gekleid en gereinigd. Daarna was de tijd op, later nog in de was gezet. Na de winter maar opnieuw:) maar toen nog een foto genomen, daar zie je de kleur wat beter op:
IMG_4485.jpg

Mooie auto. Hoeveel KM gelopen? Alle onderhoud gehad bij Lexus? ja, ja. We zijn nieuwsgierig in dit forum ;)

Welkom op ons onvolprezen forum Mark.
Wat een bijzonder mooie RX zeg.
Nog vele probleemloze, veilige en bovenal plezierige kilometers toegewenst.

Laatst bewerkt:
Dank allemaal! auto had dacht ik bij aankoop 225000 km gelopen. Hij is geleverd door Lexus Sittard in mei 2012 en daar in onderhoud geweest tot maart 2024 bij 214000 km. Ik (nou ja wij) hebben de auto gekocht in oktober met 225000 op de teller inclusief een afleverbeurt door used lexus. inmiddels staat de teller op 230000 :)

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Mooie auto! Ik doe een voorspelling; als je deze ooit vervangt, wordt 't weer een Lexus ;)

• Leuk
haha dat zou zo maar kunnen. Maar als ie net zo goed bevalt als de vorige dan duurt dat wel een tijdje. De vorige hebben we ongeveer 10 jaar gehad...als t niet kapot is dan hoef je het ook niet te vervangen :) en als t goed is dan blijft deze ook nog heel lang heel :)

• Leuk
Waarderingen: levensnevel en D43m0n
Mooie auto hoor! Ik heb er ook één uit 2012. Heel herkenbaar van wat je schrijft. Veel plezierige kilometers toegewenst!

Mooi zo’n F-Sport RX, die voorbumper smoelt wat beter dan de normale versie. Een RX zorgt inderdaad voor een ontspannen rijstijl, maar het is heerlijk. Wordt lastig hier ooit vervanging voor te vinden 😉 Veel plezier ermee!

Dank allemaal nogmaals! Superfijn ook dat dit forum er is! Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik tot de proefrit nog niet eens wist van t verschil tussen een “gewone” rx en de X sport…nu ben ik gelukkig wat wijzer en let er op en idd zie je de t sport nog minder dan de “gewone”. Vind hem wel erg mooi! Valt mij nu trouwens ook op dat je
1 weinig Lexussen/lexi ziet
2 nog minder rx’en
3 de meeste rx’en die ik zie zijn gen2

En wat een fijne auto is het toch:)

• Leuk
Dank allemaal nogmaals! Superfijn ook dat dit forum er is! Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik tot de proefrit nog niet eens wist van t verschil tussen een “gewone” rx en de X sport…nu ben ik gelukkig wat wijzer en let er op en idd zie je de t sport nog minder dan de “gewone”. Vind hem wel erg mooi! Valt mij nu trouwens ook op dat je
1 weinig Lexussen/lexi ziet
2 nog minder rx’en
3 de meeste rx’en die ik zie zijn gen2

En wat een fijne auto is het toch:)
Heel herkenbaar. Ik had het ook niet door de verschillen. Verder zie je de 3de-gen inderdaad weinig. Wij kijken altijd goed om ons heen om sowieso het merk te kunnen zien en hopend op den RX450h. Dat laatste is echt een zeldzaamheid. Leuk om zo'n auto te rijden en rijdt ook nog eens erg fijn. Die van jou heeft van die dakrails. Dat zie je volgens mij ook niet veel maar wel handig als je wat meer wenst mee te nemen. De mijne heeft dat niet.