En weer een nieuwe enthousiaste rijder!

maddope

Nieuw hier
7 feb 2013
6
0
1
Hallo allemaal,

Vorige week mijn 1998 GS300 opgehaald. Ik zag de de advertentie van deze auto al in een topic van een van de zoekende forumleden voorbij komen. Het is een GS300 uit 1998 in absolute topstaat. 125500 km gelopen, een prachtig interieur dat wel onaangetast lijkt, net zoals de buitenkant overigens. De auto rijdt werkelijk fantastisch. Ik heb tot nu toe veel Volvo gereden, een Renault Vel Satis en een BMW. Dit is 'by far' de beste auto tot nu toe. Ik ga hem zakelijk als youngtimer rijden.

De auto heb ik gekocht bij een Toyota dealer in Delft en deze heeft de GS heel erg goed afgeleverd. De onderhoudsgeschiedenis is bekend en de auto is helemaal origineel. Ik zal spoedig ook proberen wat foto's toe te voegen.

Trouwens: werden deze auto's in 1998 al geleverd met parkeersensoren? Als ik de auto in R zet laat ie (meestal) piepjes horen die sneller worden naarmate ik bijvoorbeeld een stoeprand of obstakel dicht benader. Ik zie echter niet van die typische dopjes in de bumper zitten. Hoe werkt dit? Hij lijkt het ook niet altijd te doen gek genoeg. Ach ja, het werkt.

Ik ben in ieder geval vreselijk enthousiast tot nu toe en denk dat ook te blijven. Ga het forum volgen en eens goed rondkijken wat er allemaal nog te lezen en doen is.

Nice to meet you!

Jef
 
Welkom op het forum Jef en proficiat met de aanwinst! Mooie km-stand ook :rulez:

Het lijkt erop dat de parkeersensoren aftermarket zijn, mogelijk als 'strip' achter je bumper. Natuurlijk geloven we niet dat je echt een GS hebt zonder foto's :P
 
Welkom hier Jef, en heel veel plezier hier op het forum, en met de GS 300.
 
Wees welkom! En zeker leuke kennismaking, je kan zo een GS verkopen :)
 
Welkom,
en dat piepen bij achteruitrijden was bij vrachtwagens al redelijk lang verplicht, Kan best zijn dat zo'n grote GS toen al onder de vrachtwagenregels viel. Hihi. Ik had alleen maar klein rijbewijs en heb een IS moeten kopen(IS staat voor
InStapmodel). Alle gekheid op een stokje. Goeie keus
 
Nou voor alle ongelovigen.. de foto's zijn gemaakt. Niet echt het beste licht etc. maar jullie kennen deze auto's wel redelijk goed. Inmiddels is ie al wel weer een beetje vies geworden dus de waspas die ik bij aflevering kreeg ga ik binnenkort even inzetten.

EDIT: de foto's staan niet meer op FLICKR, zal proberen ze ergens anders te plaatsen

Zal binnenkort eens onder de achterbumper checken of er zo'n magische strip opgeplakt zit.

Heb zin om te rijden ineens!

Groeten,

Jef
 
Hmmm ik zie geen foto's. Als iemand de gouden tip heeft om foto's te delen vanaf bijvoorbeeld Flickr of Google+, let me know. Dank!

edit: YES! werkt
 
Dat ziet er keurig uit! :rulez:

Tip: hou je velgen goed bij, die zijn nogal gevoelig voor corrosie helaas. Btw, wist je dat de ruitenwissers onder de motorkap kunnen vallen? Beide wissers stevig vastpakken en naar beneden drukken tot 'klik. Ze staan 'momenteel in 'sneeuwstand' ;)
 
Dank dank dank. Ja de velgen zijn in principe vrij goed, hier en daar wat blaasjes. Wat kan je daaraan doen of wat is de beste manier van bijhouden? Ik heb overigens op marktplaats een 2e set gekocht (met winterbanden erop). Deze zijn identiek aan deze velgen, alleen lichtmetaal van kleur. Ook deze zijn zeer netjes maar ook hier en daar een blaasje.

Dat van die wissers had ik inderdaad al begrepen maar was bang om teveel kracht te zetten. Gewoon beide wissers tegelijk naar beneden drukken? Ga ik zometeen proberen, zie toch geen sneeuw vandaag.
 
Ja, beide wissers stevig vastpakken en naar beneden drukken tot je een 'klik' voelt (niet van het glas halen, anders loop je kans de rand v/d motorkap te beschadigen).

Die blaasjes vertellen je dat de corrosie onder de verf zit, en waarschijnlijk meer dan je ziet... Je kunt dan plaatselijk bijwerken d.m.v. een velg-reparatiesetje. In de praktijk zul je hoogstwaarschijnlijk niet ontkomen aan laten poedercoaten of wellicht nieuwe velgen.

Als de plekjes nog meevallen kan het helpen om de boel goed schoon te houden, maar vaak is het een kwestie van tijd.
 
Oke goed advies. Ik zal me er eens in verdiepen. Wisser zijn inmiddels richting de kap verdwenen, net als m'n vingers die er even goed tussen zaten. Lexus n00b. En ja, rijden is elke keer een enorm genot. Tis dat dat ding niet in de slaapkamer past maar anders... damn.

Fijn weekend nog iedereen!
 
Misschien een idee voor een bumpersticker; GS drivers only do it in the bedroom.
Saai hoor. En je heet nog wel Maddope. Straks ga je me nog vertellen dat je golf speelt...
Het zal toch niet gekker worden zeker?
Ik zit je maar wat te stangen jongen, maar maak me toch wel zorgen.
 
H?h?, RedBaron! Ik speel golf! :D

Maar mooie GS! Is het trouwens mogelijk om een stuurwiel uit de facelift-versie te monteren? Dat haalt denk ik het hele interieur op, als je dat zou doen...
 
..om een stuurwiel uit de facelift-versie te monteren? Dat haalt denk ik het hele interieur op..
Dat snap ik niet helemaal...facelift stuur heeft een zilverkleurig logo en twee schakelflippers..?

@maddope; Binnenkort is er wederom een meeting, dus hopelijk zien we je daar! :rulez: