en weer een nieuwe

andor1

Nieuw hier
24 nov 2012
3
0
0
hallo heb me maar ook even aan gemeld
heb nog geen lexus maar de plan is
een IS 200 of 250

gelijk maar even een vraag

er zijn 2 liters 4 en 6 cilinders [IS 200 ]
wat is het verschil \voor na delen
en ja die eene weet ik wel 2cilinders :D
en verbruik ook
maar nu nog de rest
 
de 6 cilinder 2 liter is een lexus is 200 155 pk, de 4 cilinder 2 liter is een toyota altezza 215 pk
zelfde carrosserie andere motor de 1 wat rustiger de ander maakt meer toeren de 6 cilinder tref je in nederland het meest aan een altezza veel minder , dit omdat dat heel vaak ingevoerde autos zijn, door liefhebbers die speciaal een Tezza willen (vaak denken mensen aan schade autos invoeren ) maar welkom hier en lees je maar in over de verschillende modellen grtzzzz :hi:
 
Hoi en Welkom :hi:

De enige vier cilinders geleverd in Nederland zijn de IS220d en de IS200d, beide diesels. Alle andere zijn zes cilinders. De IS200 heeft een 2l 6 in lijn, waar de IS300 een 3l 6 in lijn heeft. De IS250 heeft een 2.5 V6.

De IS250 heeft grote voordelen, de auto heeft +/- de prestaties van de IS300 en een verbruik dat lager is dan de IS200. De IS200 excelleert echter in betrouwbaarheid. Niet dat de IS250 onbetrouwbaar is, verre van dat, maar de IS200 is net wat beter.

De diesels (IS220d voor 2009 met name) zou ik persoonlijk niet aanraden, eigenaars op het forum hebben met deze nogal wat problemen gehad.

Alles is afhankelijk van het budget dat je hebt en wat je mooi vindt.
 
Welkom , persoonlijk zou ik voor de altezza gaan . gruwelijke auto en gegarandeerd rijplezier .


Suc6 !
 
Welkom! heb je het over de benzine versie 4 en 6 cylinder? Dan heeft Joop het allemaal al verteld. De diesels daar heeft Hube al wat over gezegd.

Ik rij zelf een Altezza, verbruik is nagenoeg hetzelfde als een is300, als je rustig ermee rijdt dan zuipt ie niet zoveel haha... Verder zit de stuur rechts, als je dat vervelend vindt dan kun je de 4 cylinder benzine vergeten (of je moet wat geld over hebben en een swap doen :P ) Dan blijft er nog over de 2 liter 6 in lijn van de is200 en de 3 liter 6 in lijn van de is300.

Verder over de is250 kan ik niet zoveel zeggen omdat ik geen ervaring daarmee heb. Hube daarintegen wel... hij heeft de is200 gehad en is nu aan zijn tweede is250!

Veel plezier hier op het forum!
 
Welkom hier en succes met je zoektocht.

Aanvulling op de info van Joop:
De Altezza is ook geleverd met hetzelfde motorblok als de IS200. Het onderscheid vindt je in de type-aanduiding:
Toyota Altezza AS200 = 6 cyl, 2 lit (IS200, rechts stuur)
Toyota Altezza RS200 = 4 cyl, 2 lit, +/- 210pk (Japanse pk's)

Er staat toevallig nog een complete Altezza RS200 te koop hier op het forum, dus je kan in ieder geval je keuze maken tussen een 4- of 6-cylinder, zonder dat je eventueel hoeft na te denken over importeren.
;)
 
Enne, ben je er al uit?
Zo niet; hier mijn mening;
Wil je een scheurijzer: ga voor de 4 pitter altezza, maar je moet hem op toeren houden om er echt lol van te hebben.
Het benzineverbruik is dan navenant Of een altezza blok op LPG kan lopen weet ik niet. Wil je meer souplesse en loopcultuur van een blok, dan moet je voor de 6 pitters gaan. Bij een IS 200 moet je dan wel een handgeschakelde hebben, want met de automaat trek je geen plak kaas van de tafel. De IS 250 rijdt heerlijk en de automaat is zalig.
Maar waarom geen IS 300? Dat blok heeft loopcultuur ?n power. Doet het ook prima op LPG trouwens. Maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld, want stapelverliefd op mijn IS 300 Sportcross. Succes ermee, En als je er nog geen hebt mag je mijn IS 300 of 200 uitproberen. Groeten, RedBaron