Engine mounts oftewel de motorsteunen.

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Weet iemand hoe je kan onderscheidden of je je automaat steun of de motorsteunen moet vervangen ?

Ik heb dus op clublexus wat topics gevolgd en ik heb hetzelfde probleem denk ik.
Als ik de LS in neutral zet op een waterpas vloer en ik geef een klein ini mini dotje gas van 650 rpm naar 1200 rpm dan zie ik de motor bewegen maar nog erger ik voel hem ook schokken op het chassis. Schommelen, schudden, beven, trillen het lijkt echt niets, en mss denken jullie van wat een mierenfieker maar zoals Niels al aangaf ik heb geen enkel referentie punt de testrit op de ls430 van de dealer heb ik nooit antwoord op gehad. Ik weet echt niet hoe een nieuwe LS400 zich gedraagt wat normaal is aan geluiden en vibraties wanneer je iets doet met de auto.

Iemand een opinie ?
Iemand ervaring met het verwisselen van de steunen ?
Kan het zonder luchtgereedschappen ?


:worship:
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Bij mijn LS400 beweegt de motor ook wel iets.
Volgens mij is het, als het echt 1 van je steunen is, vrij makkelijk te zien als je de auto op een brug zet en de steunen bekijkt. Er zou er dan gewoon 1 door midden gebroken moeten zijn.

Check dit: http://www.clublexus.com/forums/ls400/5 ... ounts.html
Daar staat een MS Word document met een uitleg voor de motorsteunen.
Het klinkt niet echt lastig.

Een tip voor als het echt goed vast zit (en je de ruimte hebt) is om een metalen pijp op je sleutel te zetten om de arm te verlengen. Ik gebruik een oude Miele stofzuigerbuis uit de tijd dat die dingen nog robuust waren en daar heb ik tot nu toe alles mee los gekregen.
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Ik denk dat ik meer geluid reductie zal winnen met nieuwe mounts dan nieuwe uitlaatpakkingen. want het voelt alsof je op een luxe dildo zweeft. Zodra ik gas geeft begint de dildo te spinnen. Maar omdat de auto zo fijn zweeft let je daar niet zo op. Bij langdurige ritten resoneert dit geluid ook door in mijn hersenen. Het maakt dus bijna evenveel geluid als de rijwind bij 150 km p uur.


Alleen bij 90 km p uur is hij echt stil, geen rijwind geluiden en weinig resonantie vanuit de motorsteunen.
Ze zijn ook prijzig zie ik, maar ik zal het moeten doen.
Eerst wat geld verdienen want het gaat te hard !! :worship:


groet

Lexter