Erik's IS200 Sport

Erik

Nieuw hier
18 nov 2015
11
0
1
Hallo allemaal,

Een tijdje terug al een topic gemaakt om mij even voor te stellen. En nu zoals beloofd een project topic, om te laten zien wat ik verander aan mijn Lexus.
Om te beginnen maar even melden, dat ik, met een achtergrond in de autotechniek, alle werkzaamheden aan de auto zelf doe.

Goed, een foto van toen er nog niks aan de auto gedaan was:
P1140690_zpslzfngyiq.jpg


En nog eentje van na een poetsbeurt:
20151003_143759_zpsedxllqbr.jpg


Op de vorige foto kun je de eerste 'mod' zien de grill heb ik zwart gespoten.

Ook de verlichting is aangepast. US runninglights:
P1140701_zpsuxrci21x.jpg


En na een how to van het internet, kan ik ook de mistlampen aan de voorkant aan hebben zonder de rest van de verlichting: (op de foto met stadslicht (oranje dus) aan)
P1140736_zpshjyxm6tg.jpg


Op die laatste foto is te zien dat de auto ook lager bij de grond ligt. En dat is te danken aan een BC Racing schroefset. Van de set of de montage daarvan heb ik geen foto's.

Samen met de schroefset zijn toen ook window visors besteld:
P1140705_zpsw31pmqg9.jpg


Tijd voor nieuwe velgen. Maar velgen uitzoeken is nog niet zo makkelijk. Ik had 'stance' in gedachten, maar niet te gek, het blijft mijn daily driver.
Ik heb heel wat uurtjes op internet rondgehangen om te kijken wat past of hoe het staat. Uiteindelijk blijft het een gokje, maar achteraf is het zeer goed gekomen.

Dit zijn ze geworden: 17x9 ET 25:
P1140706_zps73oiclbg.jpg


Met 205/40/17 banden eromheen:
P1140716_zpsm10pqw30.jpg


En als de velgen onder de auto zitten en de schroefset nog een beetje versteld is, ziet dat alles er zo uit:
P1140732_zpspagvivji.jpg


P1140733_zpsdoo6hiem.jpg


P1140734_zpsnaigmizq.jpg


P1140730_zpsxjqvx5iw.jpg



Tot zover..

Erik
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
dat ziet er goed uit joh.. had verwacht dat die ET25 meer uit zou steken voor een 9J?
 

Erik

Nieuw hier
18 nov 2015
11
0
1
Lekker bezig hoor !! En hoe bevalt je schroefset ?

Schroefset bevalt goed! Mag ook wel voor dat geld:p Nee, ik had op mijn vorige auto (Honda Civic) een TA Technix schroefset. En je krijgt wat je betaald in dit soort gevallen. Kan het verschil in kwaliteit absoluut merken.
Ik ben nog steeds aan het spelen met het instellen van de hardheid. Maar :thumbsup:


dat ziet er goed uit joh.. had verwacht dat die ET25 meer uit zou steken voor een 9J?

Het is op de foto's misschien ook niet helemaal goed zichtbaar, maar ze steken wel een beetje uit. Niet heel veel, en door de gestretchte banden en het camber van de wielen door het verlagen lijkt het ook minder.

En een groene zeldzaam? :D Op mijn vorige auto had ik ook al een zeldzame groene kleur.. leuk:sneaky:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dit maakt wel HET verschil, mooi! :thumbsup: Geen last van drempeltjes? :grin:
 

Erik

Nieuw hier
18 nov 2015
11
0
1
Ach ja, ... wat is 'last'? :trollface: Het hangt een beetje van de drempel af, de ene heb ik meer moeite mee, dan de andere.

En daar komt bij: Wie mooi wil zijn, moet pijn lijden. En wie laag wil zijn, moet omrijden.:p
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Ach ja, ... wat is 'last'? :trollface: Het hangt een beetje van de drempel af, de ene heb ik meer moeite mee, dan de andere.

En daar komt bij: Wie mooi wil zijn, moet pijn lijden. En wie laag wil zijn, moet omrijden.:p

Of gewoon over de weg vonken 💪
 

Erik

Nieuw hier
18 nov 2015
11
0
1
Officieel mag het niet, maar het front ziet er veel stoerder uit met zo'n klein plaatje.
P1140739-2_zpsovsqtbps.jpg


Het volgende project(je) is om mijn mistachterlichten mee te laten doen met de rest van de verlichting. Zoals dit:

Wel met behoud van de werking van de mistlichten natuurlijk. Ivm de APK.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
Lekker bezig ! ja die Altezza Fog Mod is een must bij deze auto's ! :) ben er zelf ook erg blij mee.