Voor de "automaat" van de CT gelden toch wat andere regels dan voor een traditionele automaat. Ik heb in het gore winterweer van februari laatst toch ook gemerkt dat de wagen je qua wegligging en trekkracht nooit in de steek laat. Je kan met vertrouwen de bergen in!
Mijn ervaring, vorig jaar in Frankrijk: de CT haalt inderdaad een veel lager verbruik in heuvelachtig of bergachtig gebied dan hier in de Nederlanden. Het gevoel is vaak dat de wagen maar net voldoende vermogen heeft indien volgeladen en op lange rechte stukken bergop. Maar dat is alleen een gevoel, je hebt minder koppel dan een dieselmotor, maar 136pk zijn 136pk, en de wagen gaat echt wel vooruit. En het koffiemoleneffect bij volle belasting, dat is nu eenmaal een feit.
Voor de rest dankzij onderstel gewoon een zalige wagen om te cruisen doorheen bergen, en de vele bochten zelfzeker en veilig te nemen. Sportstand, tja, misschien is dit geen slecht idee, maar gewone stand is meer dan voldoende. Ik zou zeggen: gewoon genieten en in het dalen maximaal de "B" stand gebruiken om de batterijen op te laden.