Even mezelf en de Lexus voorstellen

Johnny Le

Nieuw hier
8 sep 2024
13
22
3
Dag allen,

Even mezelf voorstellen:
Ik ben Johnny Le en rij sinds een paar weken voor het eerst een Lexus.
Het is een IS 300h uit 2018, zwart, business line.
Mijn vorige auto (Toyota Auris uit 2014) had automatisch in/uitgeklapte zijspiegels, deze Lexus niet…
Weet iemand hoe dit voor elkaar te krijgen, dus via handzender op/uit vergrendeling/alarm en gelijk de spiegels in/uitklappen?
Voor de rest alleen maar rijgenot, wat een vooruitgang :)

Tot gauw!
Johnny
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me en Dirk_S
Welkom in het forum!
Zet de schakelaar voor de spiegels in de “Auto” positie. Dit zorgt ervoor dat de spiegels automatisch inklappen wanneer je de auto op slot doet en weer uitklappen wanneer je de auto ontgrendelt. Anders lees de handleiding even goed door 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Johno
Dank voor de snelle reactie.
Ik weet wat je bedoeld, helaas zit er geen ‘auto’-knopje erop. alleen een knopje om de spiegels ‘handmatig’ in/uit te klappen.
Zag ergens op dit forum een filmpje waarbij er een ‘module’ wordt geplaatst, iemand ervaring mee? kan het filmpje niet zo gauw terugvinden.
 
Ah ja, dat is weer zo'n typische bezuiniging van Lexus.. Dat is jammer.
 
Dag allen,

Even mezelf voorstellen:
Ik ben Johnny Le en rij sinds een paar weken voor het eerst een Lexus.
Het is een IS 300h uit 2018, zwart, business line.
Mijn vorige auto (Toyota Auris uit 2014) had automatisch in/uitgeklapte zijspiegels, deze Lexus niet…
Weet iemand hoe dit voor elkaar te krijgen, dus via handzender op/uit vergrendeling/alarm en gelijk de spiegels in/uitklappen?
Voor de rest alleen maar rijgenot, wat een vooruitgang :)

Tot gauw!
Johnny
Welkom op het forum. En natuurlijk nog veel mooie kilometers met je Lexus gewenst. Heb je ook foto's?
 
Dit staat in de handleiding m.b.t. de spiegels.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240908-125216.png
    Screenshot_20240908-125216.png
    591,4 KB · Weergaven: 31
Johno: ik mis dus dat linker ‘auto’ -knopje. Dat rechterknopje is wel aanwezig en ik noem dat de ‘handmatige’ in/uitklap-knopje van de zijspiegels.
Moet nu dus elke keer dit knopje indrukken vóórdat ik de motor uitzet, vice versa bij motor starten.
Sam: dank voor de link. 29 euro is niet duur, maar twijfel nog of ik dit klusje kan klaren :)
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2024-09-08 om 16.09.03.jpeg.png
    Schermafbeelding 2024-09-08 om 16.09.03.jpeg.png
    809,7 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Johno
Wat ik doe is meteen na het uitzetten van de motor het knopje terugzetten. Dan werkt het bij starten wel "automatisch".

Ik heb ook geen automatische spiegels, en bij duurdere uitvoeringen van mijn auto zitten ze wel. Is dus in het luxere segment gestopt.
 
Dat truukje werkt helaas bij de IS300h niet @Primi . Het is een drukknop die enkel werkt als de auto op contact of in READY staat. En inderdaad, ook bij de IS, hebben enkel de luxe uitvoeringen de automatische stand; Luxury Line en F Sport.
 
Oh jammer, bij mij is het een knopje met ene kant op open andere kant op dicht.

Maar 9 van de 10x vergeet ik ze in te klappen. Doe het vooral op krappe plekken.
 
Dat truukje werkt helaas bij de IS300h niet @Primi . Het is een drukknop die enkel werkt als de auto op contact of in READY staat. En inderdaad, ook bij de IS, hebben enkel de luxe uitvoeringen de automatische stand; Luxury Line en F Sport.
Helaas bij mijn IS 300h F-sport (2017~) ook geen knopje, maar goed ik was al blij dat er een knopje op zit om in te klappen t.o.v. de CT 200h.
Uiteindelijk gebruik ik deze alleen bij fileparkeren of krappe vakken.
Nog niet getest -maar o zo simpel om te proberen, ik weet het maar ik vraag het toch, wie weet- of deze ook nog inklapt als je het contact uit zet en vlak daarvoor het knopje hebt ingedrukt, of dat deze dan z'n beweging niet afmaakt en halverwege stopt, zoals bij een ruitenwisser?:unsure:Dat scheelt weer 2 seconden wachten:ROFLMAO:
 
Nog niet getest -maar o zo simpel om te proberen, ik weet het maar ik vraag het toch, wie weet- of deze ook nog inklapt als je het contact uit zet en vlak daarvoor het knopje hebt ingedrukt, of dat deze dan z'n beweging niet afmaakt en halverwege stopt, zoals bij een ruitenwisser?:unsure:Dat scheelt weer 2 seconden wachten:ROFLMAO:
In mijn herinnering, toen ik nog een trotse bezitter was van de IS 250, kun je binnen een beperkte tijd na het uitschakelen van je contact je spiegels nog bedienen. Ik meen dat je bijvoorbeeld ook nog je elektrisch bedienbare ruiten kunt bedienen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Johnny Le
Aardig filmpje, zo ging het ook bij mijn IS300h, werkte perfect. Ik krijg wel ernstig jeuk als ik dat bitje in die kopjes van die schroeven hoor ratelen.... :eek: Verkeerde bitje, PH of PZ, fout vernaggelt je schroeven :(
 
Je had hier misschien even kunnen polsen of er nog meer geïnteresseerden waren voor een soort van “groeps-aankoop”.
Best nette prijs en eenvoudig te installeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johnny Le
Paniekjje: groepsbestelling… hmmmm had lang getwijfeld maar uiteindelijk wel besteld, het is mijn eerste bestelling bij Ali-express ooit…
 
  • Leuk
Waarderingen: Paniekje
Oh F Sport ook niet eens standaard!
Dat truukje wat je noemt werkt wel, dat gebruik ik altijd.
Je hebt helemaal gelijk, nooit geweten :ROFLMAO:
Paniekjje: groepsbestelling… hmmmm had lang getwijfeld maar uiteindelijk wel besteld, het is mijn eerste bestelling bij Ali-express ooit…
Het is vaak even rondkijken met prijzen vs verzendkosten en reputatie omdat artikelen vaak via meerdere verkopers worden aangeboden (20 euro+10 verzendkosten of 31 euro met gratis verzending, zulk soort fratsen), maar verder nooit problemen mee gehad. Zou wel kiezen voor track&trace omdat het lang onderweg is en vaak ook nog via import (iets uit Schiedam) enkele dagen zal worden gecheckt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johnny Le