Even voorstellen: CT200h

Germanicus

Nieuw hier
27 jun 2014
7
0
0
Hallo Lexus fans,

Bij deze stel ik mij even voor.

Ik ben Jermaine en ik heb mijn tweede Lexus gekocht. Een CT200h BL pro. Hiervoor heb ik een Fiat 500 gehad en was ik moderator op het 500forum.

Voor de Fiat heb ik een Lexus IS200 gehad. Prachtig ding, maar te groot voor toen.

Dus ik kan wel zeggen dat Lexus een plaatsje in mijn hart heeft. :thumbsup::)

Echt geweldig om zo de eerste dagen veel te rijden en alles te ontdekken, maar dan loop je ook tegen zaken aan. Zo ging ik gisteren tanken en het lukte mij absoluut niet om het vulpistool constant te laten stromen. Deze klikte constant uit... Iemand enig idee wat ik fout doe?

En de CT is een auto met aparte geluiden vind ik. Zo ervaar ik een soort gebonkt zachtjes op de achtergrond rond een gangetje van 80km/u. Enig idee wat dat kan zijn?

Zo hoop ik veel te leren van dit forum,

Mvg

0yoas.jpg

x325.jpg
 
Welkom op Het Lexus Forum. Veel plezier met je CT. Dat met je vulpistool is ff oefenen. En kan ook aan het pistool liggen. Verder kan ik je niet helpen. En over die bonk, misschien staat er iets over in het CT gedeelte van het forum. Have fun. :D
 
Welkom! :) Dat gebonk, is dat het geluid dat je hoort wanneer je zachtjes het gas aantikt?
 
Welkom op 't forum Jermaine en proficiat met de CT!

Wbt tanken, vulpistool werkt met tegendruk. Het kan zijn dat er gassen ontsnappen uit de tank, waardoor het pistool te snel afslaat. In veel gevallen, en als eerder opgemerkt, is de kalibratie van zo'n pistool niet meer nauwkeurig. Je kunt het testen bij verschillende tankstations. Blijft het consequent zo, dan is er wellicht iets met je tank-ontluchting aan de hand. Ik heb het zelf ook regelmatig en bij 1 specifiek station nooit. Soms wil het helpen het vulpistool op zijn kop te houden.
 
Oh ja, vulpistool niet helemaal in de tank steken. Maar voor de helft, tot de eerste knik.
 
welkom , idd een echte poets kleur , ziet er erg netjes uit
dat bonken ...mijn bedrijfsauto (geen lexus) bonkt ook als ik een constante snelheid rij en ben er nu achter dat het het klotsen van de brandstoftank is

veel plezier met je nieuwe aanwinst
 
Welkom Jermaine, je hebt een mooie CT200h aangeschaft ook ik had last van het snel afslaan gewoon fff oefenen, het bonken is dat als je pas getankt hebt of continu ?
 
Bedankt voor de welkom allen!

Bij een ander tankstation ging het tanken inderdaad wel normaal. Lag dus gelukkig aan het pistool. Bedankt voor de tips!

Het gebonk is lastig te beschrijven. Het lijkt erop alsof er een lager is uitgelopen aan de linker achterkant, maar de auto heeft 28.000 km gereden dus dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Wellicht het koelen van de batterij onder de achterbank? Het begint vanaf ongeveer 60km/u tot 90 km/u en het gaat gelijk op met het bandengeluid. Wellicht een velg in onbalans? De tijd zal het leren en als het echt erg wordt ga ik wel even terug naar de dealer.

De kleur is trouwens Dark Opal en je ziet inderdaad elk krasje, hahaha
 
Ik zou niet langer wachten, ga gelijk terug naar de dealer voordat je iets kapot rijd.