Even voorstellen, eindelijk Lexus :-)

John Sin

Nieuw hier
6 apr 2022
2
4
3
Na jarenlang Audi gereden te hebben, nu overgestapt op Lexus. Dit komt o.a. door een van mijn beste vrienden, die al jarenlang tegen me aan liep te zeuren, "koop een Lexus". Die is veel betrouwbaarder dan Audi, luxer etc. etc. etc. Ik kreeg dan ook altijd testen opgestuurd waarbij Audi op plaats 20 stond en Lexus op 1. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik nooit problemen heb ondervonden met mijn Audi's. Mijn laatste Audi A4 (youngtimer) die ik zelf uit Dld had geïmporteerd met 53K km op de teller, heeft nooit problemen gehad. Nu heb ik vorig jaar een Knaus caravan 580QS (1450kg kaal) gekocht om met het gezin wat vaker op vakantie te kunnen gaan, want mijn zoontje van 7 jaar vindt de camping fantastisch. De Audi mocht dit niet trekken dus op zoek naar een caravantrekker, met hoge instap, en liefst veel comfort. Ik ben zelfstandig ondernemer en hou net als iedereen ervan om niet teveel belasting te betalen dus op zoek naar een youngtimer. Uiteindelijk een Lexus RX400H BJ 2005 gevonden met 36K km (aantoonbaar) op de teller, afneembare trekhaak, standkachel en set winterbanden. Van binnen en van buiten spik en span en dus ook geen vergeelde koplampen. Hij koste wel iets meer dan de RXen met 2 ton op de teller, maar ik hou van lage km standen. De Lexus is van een Duitser geweest die 4 Lexussen had, altijd binnen gestaan en ieder jaar ondanks weinig km toch beurten gehad. De caravan volgt vlotjes en het rijdt heerlijk. Ik loop wel tegen een paar dingetjes aan, zoals de achterklep die niet altijd elektrisch open wil gaan. Na een rit doet hij het wel, maar de volgende morgen niet altijd. De 12V accu was niet super meer, want de standkachel reageerde niet goed dus 12V accu vervangen voor een Bosch met zelfde kenmerken, want een zwaardere past niet in de houder. Ik dacht dat de achterklep het dan ook wel beter zou doen, maar deze blijft haperen. Als de hybride accu vol is met groene streepjes, dan