Even voorstellen, eindelijk Lexus :-)

John Sin

Nieuw hier
6 apr 2022
2
4
3
Na jarenlang Audi gereden te hebben, nu overgestapt op Lexus. Dit komt o.a. door een van mijn beste vrienden, die al jarenlang tegen me aan liep te zeuren, "koop een Lexus". Die is veel betrouwbaarder dan Audi, luxer etc. etc. etc. Ik kreeg dan ook altijd testen opgestuurd waarbij Audi op plaats 20 stond en Lexus op 1. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik nooit problemen heb ondervonden met mijn Audi's. Mijn laatste Audi A4 (youngtimer) die ik zelf uit Dld had geïmporteerd met 53K km op de teller, heeft nooit problemen gehad. Nu heb ik vorig jaar een Knaus caravan 580QS (1450kg kaal) gekocht om met het gezin wat vaker op vakantie te kunnen gaan, want mijn zoontje van 7 jaar vindt de camping fantastisch. De Audi mocht dit niet trekken dus op zoek naar een caravantrekker, met hoge instap, en liefst veel comfort. Ik ben zelfstandig ondernemer en hou net als iedereen ervan om niet teveel belasting te betalen dus op zoek naar een youngtimer. Uiteindelijk een Lexus RX400H BJ 2005 gevonden met 36K km (aantoonbaar) op de teller, afneembare trekhaak, standkachel en set winterbanden. Van binnen en van buiten spik en span en dus ook geen vergeelde koplampen. Hij koste wel iets meer dan de RXen met 2 ton op de teller, maar ik hou van lage km standen. De Lexus is van een Duitser geweest die 4 Lexussen had, altijd binnen gestaan en ieder jaar ondanks weinig km toch beurten gehad. De caravan volgt vlotjes en het rijdt heerlijk. Ik loop wel tegen een paar dingetjes aan, zoals de achterklep die niet altijd elektrisch open wil gaan. Na een rit doet hij het wel, maar de volgende morgen niet altijd. De 12V accu was niet super meer, want de standkachel reageerde niet goed dus 12V accu vervangen voor een Bosch met zelfde kenmerken, want een zwaardere past niet in de houder. Ik dacht dat de achterklep het dan ook wel beter zou doen, maar deze blijft haperen. Als de hybride accu vol is met groene streepjes, dan opent de klep wel goed, wat mij doet vermoeden dat de achterklep gevoed wordt door de hybride accu, of is het dan dat de 12V accu dan ook vol is. Ik heb ook nog aan de gasveren zitten denken, die zien er als nieuw uit, maar misschien dat er een lek is, de klep valt met de hand redelijk hard dicht. Mocht iemand een oplossing weten dan hoor ik dat graag. Ik heb dit onderwerp al in het forum voorbij zien komen, maar niet de uiteindelijke oplossing voor dit probleem.
 

Bijlagen

  • lexus-rx-400h-executive-400h-executive-1e-eig-36dkm-youngtimer-standkachel-schuifdak-ect-nieuw...jpg
    lexus-rx-400h-executive-400h-executive-1e-eig-36dkm-youngtimer-standkachel-schuifdak-ect-nieuw...jpg
    486,1 KB · Weergaven: 73
  • lexus-rx-400h-executive-400h-executive-1e-eig-36dkm-youngtimer-standkachel-schuifdak-ect-nieuw...jpg
    lexus-rx-400h-executive-400h-executive-1e-eig-36dkm-youngtimer-standkachel-schuifdak-ect-nieuw...jpg
    194,2 KB · Weergaven: 75
  • lexus-rx-400h-executive-400h-executive-1e-eig-36dkm-youngtimer-standkachel-schuifdak-ect-nieuw...jpg
    lexus-rx-400h-executive-400h-executive-1e-eig-36dkm-youngtimer-standkachel-schuifdak-ect-nieuw...jpg
    205,8 KB · Weergaven: 71
  • lexus-rx-400h-executive-400h-executive-1e-eig-36dkm-youngtimer-standkachel-schuifdak-ect-nieuw...jpg
    lexus-rx-400h-executive-400h-executive-1e-eig-36dkm-youngtimer-standkachel-schuifdak-ect-nieuw...jpg
    184,5 KB · Weergaven: 73

Johno

Actief
23 jan 2022
455
201
43
Welkom op het forum. Op de foto's ziet de RX er prima uit.

De klep moet natuurlijk wel werken. Ik ben benieuwd wat het euvel is.
 
  • Leuk
Waarderingen: John Sin

John Sin

Nieuw hier
6 apr 2022
2
4
3
Van 2005 ? Dan werd ie zeker na elke rit tot in de puntjes afgestoft. Mooie wagen
Inderdaad van 2005. De oude gepensioneerde eigenaar had 2x Lexus RX400h en 2x LS600, van ieder model een thuis in Dortmund en de anderen stonden bij zijn vakantiewoning aan de Bodensee. Alles stond 15 jaar binnen en dat is te zien. Zoiets kom je maar zelden tegen. Oude eigenaar is overleden dus de familie verkocht alle auto’s. Wel 3K duurder dan de gemiddelde prijs, maar dat had ik er wel voor over (op de zaak😉)
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno