Even Voorstellen, guy met "sloop IS200"

Frrik

Nieuw hier
4 feb 2022
4
4
3
Goedemiddag!

Rik hier, 32 jaar oud, woonachtig in Someren. Voorheen een fanatieke Nissan liefhebber (9 nissans, 3 types gehad, helaas geen R32).
Ik heb bijzonder impulsief een IS200 gekocht op sloopauto.nl met 4 maanden APK en een kapotte linker voorscherm.
Het was altijd een mooie auto, maar te zwaar in mijn optiek (wegenbelasting). Nu zelf A segment auto's 1200kg aan tikt, heb ik die gedachtegang gelukkig losgelaten (en sinds wanneer is 5w30 de nieuwe 10w40 geworden?).
Gezien ik net terug ben van de garbagerun (poolcirkel unit) en tot de conclusie ben gekomen dat de IS200 een manusje van alles kan worden, zou ik er graag een LSD onder willen gooien (iemand tips?)
Hierbij nog een paar foto's van de IS200:

IMG_20220206_225847.jpg
IMG_20220206_220410.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB en robtp09

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
579
1
376
63
Pfff, moest ff zoeken naar dat LSD....had al niet het idee dat je er een hallucinogene trip mee bedoelde, maar wat dan? Een limited slip differentieel, duidelijk, maar ook nog nooit van gehoord....dus excuus voor mijn waardeloze reactie verder maar dat LSD triggerde wel wat....😅

En oh ja, voor een sloper ziet 'ie er verrekte goed uit nog (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno

Frrik

Nieuw hier
4 feb 2022
4
4
3
Haha, tripje klinkt ook goed! Maar dan met opweg met de lexus :D. Ik zag een 1.5 way kaaz LSD, maar minimaal 1000 monies vind ik wat veel.Een gelaste diff lijkt me ook niet echt een top idee..
Thanks iig! Hij ziet er absoluut nog prima uit!
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09 en Frank2b

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
692
617
93
(en sinds wanneer is 5w30 de nieuwe 10w40 geworden?)

Dat is bij Lexus/Toyoya en andere Aziatische fabrikanten al zeer lang het geval. Inmiddels is bij de laatste generatie LS en UX de officiele aanbeveling SAE 0W-16 - al zal dat type olie vanwege de nog matige verkrijgbaarheid nog niet veel in gebruik zijn. Een dergelijk dun product is wel alleen bedoeld voor motoren waarvan is vastgesteld dat ze daar tegen kunnen en het specifiek door de fabrikant wordt aanbevolen, niet voor motoren waar oorspronkelijk bijvoorbeeld een SAE 0W-20 of dikkere olie werd aanbevolen. Wen er maar aan: SAE 0W-12 en SAE 0W-8 komen er aan :)

Alleen een enkele Duitse fabrikant vraagt voor bepaalde modellen nog een SAE 10W-60 olie. Te herkennen aan ratelende hydraulische klepstoters na een koude start bij 10 graden of lager....
 

Lextase

Actief
7 apr 2015
112
32
28
Van harte welkom op het forum! Eindelijk weer eens een IS200... je lijkt dezelfde kleur te hebben als de mijne, Dark Grey Mica (april 2000). Hij ziet er prachtig uit, hoeveel km zit er op? LSD....voldoet de standaard sperdifferentieel dan niet (maar ik ben niet technisch aangelegd...)?
 
  • Leuk
Waarderingen: Frrik

Frrik

Nieuw hier
4 feb 2022
4
4
3
Hij heeft 285k gelopen.. behoorlijk, maar per 15k onderhouden volgens de boeken.. Voelt ook echt enorm lekker, motorisch dikke prima.. schade heeft toch wat meer gevolgen gehad, radiator kapot (sinds vorige week, vreemd maar blijkt een kwetsbaar puntje te zijn, 80€ later opgelost) en de schokbrekers links (voor en achter) dood.. dat wordt een schroefsetje. BC vind ik te duur, weet niet wat dan het meest handig is.
Sper diff, heb ik niet, had ik die maar! 😅. Ik wil er uiteindelijk een manusje van alles maken.. fijn cruisen (zonder je assen te slopen), maar leuk meedoen in een driftdagje..

Lijkt erop dat ik een schroefsetje voor 5-600 monies ga bestellen en een platendiff van kaaz (800 monies, 1.5). Dan heb ik een heerlijke allrounder..

Als iemand andere ideeën heeft, vertel! 😙
 

Lextase

Actief
7 apr 2015
112
32
28
Sorry, ik heb geen andere ideeën ;) ...sper diff zit blijkbaar alleen op de Sport uitvoering maar wat jij wilt lijkt me mooi genoeg. We hopen je te zien op de eerstvolgende Lexus meeting!
 

Markjuhpro

Nieuw hier
19 apr 2021
20
16
3
Hey welkom, mooie IS!
Ik rij op de Tein street basis z schroefset, zeer tevreden mee.