Even voorstellen: Kishan (IS200 SportCross)

chocolatos

Nieuw hier
5 sep 2015
4
0
0
Hallo allen,

al 8 jaar lang rijden wij met heel veel plezier in een Toyota Corolla Liftback uit 1998. Dit was niet de allermooiste auto die er bestond, maar op dat moment de beste deal die we konden maken. Voor een zeer schappelijke prijs hebben we deze auto kunnen kopen met maar 112.xxx km op de teller. Inmiddels heeft de auto bijna 300K gereden zonder ons maar 1 keer in de steek te laten. Langzamerhand werd het tijd voor een 'nieuwere' auto en iets meer luxe. Eerst keek ik naar een Audi A4 Avant of een BMW 3-serie Touring. Maar voor het budget wat wij hadden konden wij geen auto vinden die in onze ogen nog vele jaren mee zouden gaan met de luxe die wij wilden. Toen vielen mijn ogen op de Lexus IS200 Sportcross. Er waren maar een enkele te koop in Nederland, 2 keer heb ik op een auto een bod uitgebracht en zou ik gaan kijken naar de auto maar steeds was de auto net voor mijn neus weggekaapt door een ander. Ik moest en zou een Sportcross hebben!!
Uiteindelijk ben ik over de grens gaan kijken in Duitsland via mobile.de en daar stonden meerdere auto's te koop. Een daarvan stond redelijk dichtbij in de buurt (Gelsenkirchen, 1 uur rijden). Direct heb ik contact opgenomen en ben heel gauw wezen kijken.
Specs: IS200 Sportcross met 96.xxx op de teller, rode kleur, tot oktober 2014 onderhouden bij de Lexus/Toyota dealer in Gelsenkirchen. Geen rare geluiden, zeer netjes onderhouden. Extra set velgen met zomerbanden (nu zitten er winterbanden onder). Enige is dat er hele lichte hagelschade is, valt pas op als je heel goed over het dak en motorkap gaat kijken. Koplampen zijn iets vaal geworden en heeft helaas geen cruise control.

Geweldig zescylinder geluid, heerlijk rijgedrag! Bijna alle luxe waar ik naar op zoek was en dat voor een prijs van 3700 euro!
Hier hebben we 'ja' op gezegd, met in het achterhoofd de kosten bij de RDW voor het invoeren en de BPM bij de Belastingdienst. Voor mijn Toyota krijg ik nog wat geld weer, dus dat heft elkaar redelijk op!
Hij is inmiddels ingevoerd en de BPM is betaald, nu is het wachten op het kentekenbewijs om de (luxe) platen te laten maken!

To-do-list: (lees: wish-list :) )
Andere radio (iets van Pioneer denk ik, iemand anders nog tips?)
Ruiten achter laten tinten
Andere koplampen (heb iets gezien van Jap Power, iemand ervaring mee?)
Velgen zwart laten spuiten of andere velgen.
Eventueel cruise control laten inbouwen?

Tot zover in het kort mijn verhaal, vragen staat vrij :)
 
Welkom chocolatos, gefeliciteerd met de IS 200 SportCross.
Volgens mij de enige lexus waarin je grote goederen kunt vervoeren šŸ˜€
Ben benieuwd naar alle aanpassingen die je gaat doen, misschien een project topic starten ?
Is altijd leuk en leerzaam voor de andere Lexus gebruikers.
En foto's om het plaatje compleet te maken šŸ‘šŸ»
 
IMAG1585_zps36cwrxhi.jpg
 
Welkom! Prachtige keuze, al zeg ik het zelf :D Ga je zeker heel veel plezier van beleven. Succes met opknappen en leuk als je eigen onderwerp daarover start.
Paar vragen, waarom andere koplampen en die niet laten polijsten? Zelf bij niet-OEM altijd een beetje twijfel over de waterdichtheid, maar dat kan onterecht zijn. Waarom radio vervangen? Als je het Lexus Premium Sound hebt, al dijk van een radio met versterker. Er zijn mogelijkheden om je telefoon erop aan te sluiten voor afspelen van MP3 e.d..
 
Laatst bewerkt:
welkom , ik heb het idee dat er nu meer IS sportcross en zijn dan sedans en ik maar denken dat ze een zeldzaamheid zijn :D
veel plezier met die mooie rode kleur en wat lacor al zegt , oem radio schijnt heel erg goed te zijn
 
Dank u allen! Hij staat zeker mooi in de lak! Polijsten van de koplampen is zeker een optie hoor, was benieuwd wat de meningen waren wat betreft nieuwe (andere) koplampen. Wat betreft de radio: er komt heel goed geluid uit vind ik zelf, maar ik mis inderdaad de telefoon/aux/mp3 en nog belangrijker een Bluetooth functie. Wat voor alternatieven zijn er dan behalve een nieuwe radio?? Hoe weet ik trouwens of ik een premium audio pakket heb? Sorry ben nog een leek wat Lexus betreft :$
 
Dank u allen! Hij staat zeker mooi in de lak! Polijsten van de koplampen is zeker een optie hoor, was benieuwd wat de meningen waren wat betreft nieuwe (andere) koplampen. Wat betreft de radio: er komt heel goed geluid uit vind ik zelf, maar ik mis inderdaad de telefoon/aux/mp3 en nog belangrijker een Bluetooth functie. Wat voor alternatieven zijn er dan behalve een nieuwe radio?? Hoe weet ik trouwens of ik een premium audio pakket heb? Sorry ben nog een leek wat Lexus betreft :$

Dashboardkastje open, die kan je door beetje indrukken aan de zijkant helemaal naar beneden laten komen. Daarachter helemaal rechts moet je dan de versterker met koelribben zien zitten. Recht vooruit zie je dan meteen hoe je heel makkelijk zelf het interieurluchtfilter kan vervangen.

Ik heb zelf een Dension audio gateway met een actieve cradle (laad dus op) voor mijn iPhone 5s. Via de CD-knop kan je dan de uitgang kiezen. En beperkt bedienen zoals nummer vooruit of achteruit. Perfect geluid. Daarnaast Parrot CK3100, weggewerkt in dashboardkastje met alleen zichtbaar microfoon bij interieurverlichting.
Mja, radio ziet er ouderwets uit en bandje en CD's kies je misschien niet gauw (hoewel getest en goed bandje klink erg goed), maar zo behoud je wel originele radio die echt fantastisch klinkt. Kunnen sommigen fabrieksaudio's nog steeds niet tegenop. Mogelijkheden genoeg, succes!
 
Heel simpel en plug and play, yatour usb audio module. Zat er bij binnen een week na aanschaf in. Bt module erbij besteld en klaar voor 100,00
 
Welkom onder de Lexus boys en girls !
Ik heb nooit geweten dat Lexus ook aan de Feurwehr leverde -).
Prachtige auto, leuk zo'n felle kleur tussen al het grijs en zwart.
Tenslotte koplampen polijsten deed ik bij mijn Yaris uit 2000 met tandpasta van de Lidl (voor 0,55 en een uurtje poetsen was die weer als nieuw).